Nyimporterat: Frankrike -> Västerbotten

Startat av Ersa, 29 november 2007, 09:56:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Från östra Frankrike till Robertsfors, via NNT i Gävle:

För fransktalande snackare finns det en hemsida på www.voyagesmugler.com
Hittar dock inte några andra språk. Lite märkligt med tanke på att Ingwiller nästan ligger på gränsen till Tyskland.








Johan Hansson

Kan har tagit en stund att köra hem den i sverige.
Tippar på det tar 1 ½ dag.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Ersa

Ja, det är en bit från Ingwiller till Gävle. Och sedan skulle den ju vidare ytterligare 53 mil norrut...  :P

Cero

Citat från: Verspieder skrivet 29 november 2007, 11:42:05 AM
Ja, det är en bit från Ingwiller till Gävle. Och sedan skulle den ju vidare ytterligare 53 mil norrut...  :P

Brrr. Vad denna fransos ska frysa!

/Cero

bastuper

Den där kalla bilden påminner mig om hästplågeri - den kom ju från varma Frankrike.  ;D

Ersa

Som Fridströms Vega TUM745 då. Oj vad den stackaren frös när den kom hit. NNT fick innan försäljning lov att installera Webasto, bygga in en massa extra värmeelement samt byta de enkelglasade sidorutorna till dubbelt glas. Nu rinner snön från taket då man vrider igång bastuaggregatet  :D
-20° utomhus och +20° inne i bussen vill jag minnas två år tillbaka. Kortärmad skjorta var det iaf som gällde medan Busslinkförarna körde med vinterjackan.  ;)

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 05 december 2007, 17:50:10 PM
Som Fridströms Vega TUM745 då. Oj vad den stackaren frös när den kom hit. NNT fick innan försäljning lov att installera Webasto, bygga in en massa extra värmeelement samt byta de enkelglasade sidorutorna till dubbelt glas. Nu rinner snön från taket då man vrider igång bastuaggregatet  :D
-20° utomhus och +20° inne i bussen vill jag minnas två år tillbaka. Kortärmad skjorta var det iaf som gällde medan Busslinkförarna körde med vinterjackan.  ;)
TUM745 kom alltså även den från Frankrike?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

#7
Citat från: Martin Maltkvist skrivet 05 december 2007, 17:59:17 PM
TUM745 kom alltså även den från Frankrike?

Stämmer bra det.

TUM745:
1999-09-22: Volvo Buses France, Demobuss. Enligt uppgift blev den aldrig inreggad med fransk nummerskylt, utan kördes med "grönskylt" på mässor när den inte var undanställd. Milantalet var nästan obefintligt vid leverans 2003. Många nollor var det på mätaren.
Okänt datum: NNT Gävle
2003-05-21: Fridströms

UKZ892:
2001: Volvo Buses Nederland, Demobuss.
Okänt datum: NNT Gävle
2004-01-09: Fridströms