Huvudmeny

Magnes bildsvep 3

Startat av Magne, 10 april 2016, 13:39:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magne

Svipptur til Umeå

Det blir litt tid mellom hvert innlegg her i forumet, men plutselig strekker tiden til, og da går det an å legge ut et bilde eller to!

Jeg hadde en liten rundreise i Nord-Sverige for en tid tilbake, og fikk sett litt nærmere på lokalbussene som bevegde seg rundt i Umeå. Det er flott å se at det enda finnes sjel og historie i daglig trafikk rundt om. Volvobusser fra Säffle ruller daglig i Umeå, sammen med et par grønne elbusser av en lokal bussutvikler kalt Hybricon

Hilsen Magne!

Besøk meg på www.magnehaheim.no

Magne

Kiruna

Etter turen innom Umeå, tok jeg nattoget videre til Kiruna. Her fikk jeg se mange spennende busser, blant annet noen helt nye ekspress- og kombibusser fra Van Hool. Det er alltid veldig spennende å se, da det ikke er for mange nye busser fra Van Hool på norske veier.

Lukseriøs togbuss. Strekningen var hele to kilometer, så det var behagelig.

Comminor sin buss mellom Narvik og Kiruna

Hilsen Magne!

Magne

Island

I mars ble det tid til en tur til Island. Dette har jeg ønsket å få til i lengre tid, og endelig fikk jeg tid til å besøke det spennende landet midt ute i havet. En mer spennende og unik busspark skal man lete lenge etter!

Den første bussen jeg fant, var ikke den mest uvanlige. Volvo har solgt mange 9500 til Island den siste tiden

Et hvert sted med respekt for seg selv, må ha en rød dobbeldekker fra England! haha

Dessverre en utrangert buss, men den ser fortsatt flott ut!

Denne gamle MBen derimot, er fortsatt i bruk

Å bygge om lastebiler til busser er helt vanlig på Island for å greie de tøffe forholdene bussene utsettes for i høylandet under sommersesongen.

En (nesten) helt vanlig MB Sprinter

Hilsen Magne!