Provbuss i Gävle

Startat av Peter Öden, 05 april 2016, 18:50:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Denna Mercedesbuss provades i Gävle i Gävle under 1964. Tack och lov bidde det inte några sådana bussar senare.

Foto: Bengt Almgren.

Mvh Peter Ö

Staffan Sävenfjord

En omställningsbuss. Men vad var det förutom den för vänstertrafik provisoriska dörrplaceringen som fick dig att tacka och lovprisa för att det inte blev fler sådana här bussar.

Bussen på bilden skall sedan ha hamnat hos Widerqvist i Värnamo (Värnamo Stadstrafik). Jag vet inget om användningen av den där.

Greger Larsson

Kul att se en O322 i omställningsutförande. Modellen var ju på tapeten för någon månad sedan.

Bengt H

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 05 april 2016, 19:48:09 PM
En omställningsbuss. Men vad var det förutom den för vänstertrafik provisoriska dörrplaceringen som fick dig att tacka och lovprisa för att det inte blev fler sådana här bussar.

Bussen på bilden skall sedan ha hamnat hos Widerqvist i Värnamo (Värnamo Stadstrafik). Jag vet inget om användningen av den där.

Aha, bussen som Widerqvist sedan köpte. Då kan jag inte låta bli att visa bider på bussen i Värnamo. Bilden från garageplan är från den 12 mars 1972 medan bilden från Kyrktorget är från sommaren samma år. Widerqvist sade till mig många år senare att han hade varit mycket nöjd med Mercedesbussarna.