Arriva 8122 i soluppgången på Rindö

Startat av buskörare, 30 mars 2016, 09:23:51 AM

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ulf Berlin

buskörare

Körde omloppet med skolturen på, går alltid ledvagn på det omloppet numera. Idag dock något onödigt  :D

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

buskörare

Frippe Fribas

Citat från: buskörare skrivet 30 mars 2016, 18:13:52 PM
Körde omloppet med skolturen på, går alltid ledvagn på det omloppet numera. Idag dock något onödigt  :D
Jag kan tänka mig att kapaciteten var lite "overkill", jag har själv kört ledbuss där flera gånger då det fanns en Täbytjänst på söndagar har jag för mig där man tomkörde till Engarn och körde några varv på 672 för att sedan övergå till 678 några varv med långa uppehåll i Oskar Fredriksborg.
Skolturen har gått med ledbuss så länge jag kan minnas, började under min tid i Täby som en 678 som dock inte passerade Söderhamnsplan på sin väg till Kyrkan där den övergick till att bli en 670E till Danderyd.
//Fredrik

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 30 mars 2016, 22:53:42 PM
När går skolturen?

7.26 från Oskar-Fredriksborg. Till Vaxholms kyrka, där den skyltar om till 670 DAS

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.