England vecka 11, del 1: London

Startat av L-G Lassander, 24 mars 2016, 20:00:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

L-G Lassander

Vecka 11 tillbringade jag i England, och tänkte visa lite bilder från den resan. Vi börjar i landets huvudstad, London.

Arriva har skaffat 19 nya Alexander Dennis Enviro 400H City till linje 78. Här kommer HA13 in på Tower Bridge Approach:

Veckosluten är spårarbetens lovade tid. Denna helg var bland annat Circle Line helt avstängd och Hammersmith & City trafikerades bara mellan Hammersmith och King's Cross. Abellio körde ersättningstrafik för detta, och här vänder 9830 från Mansell Street till Tower Hill:

Stansted Citylink är en ny trafik mellan Stansted Airport och St. Pancras. Hela trafiken körs med M-B Tourismo, och här har MDT6 nyss vänt in på Euston Road på väg mot Stansted:

Stagecoach kör linje 205 mellan Paddington och Bow Church dels med AD Enviro 400 och dels med Scania OmniCity DD.  Här kommer nummer 15113 längs Euston Road utanför King's Cross.

Park Lane är ett utmärkt ställe att fotografera bussar i London. Dels kommer de i massor, och dels finns det även gott om utrymme att fotografera. En bildkavalkad från London är heller inte komplett utan en bild på en Borismaster. Här kommer LT349 på Park Lane:

Expressbussar finns det gott om i Storbritannien. Vanligtvis är det Caetano Levante som gäller när det är frågan om National Express. Park's of Hamilton är undantaget som gör regeln, de kör med Plaxton Elite. Här kommer LSK845 på linje 570 mot Blackpool:

Vi flyttar oss från centrum till Heathrow Airport. H. R. Richmond kör linje X26 till West Croydon med Mercedes Citaro. Här avgår MCL12:

Säger man National Express, tänker alla naturligtvis på landets expressbussar. Men företaget kör även mycket annat, som till exempel trafik på landets flygplatser. Här kommer en AD Enviro 200, nummer 8349, som hotellbuss till Holiday Inn:

Menzies kör parkeringsbussar vid Heathrow med Scania OmniCity:

Den sista bilden för denna gång blir på en Volvo 7900 Hybrid från First, som skall ta sig till Slough:

Carl Eric

Tack för bilderna! Ser fram emot att följa denna serie!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

L-G Lassander

Citat från: Carl Eric skrivet 25 mars 2016, 10:10:36 AM
Tack för bilderna! Ser fram emot att följa denna serie!

Trevligt att höra! Kommer att lägga ut lite bilder alleftersom jag går igenom dem. Blir totalt 6 delar, en från var dag på resan.

Bussmicke

Mycket trevligt, jag har inte varit i London på 11 år.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.