Nobina bussar i Uppland och Värmland

Startat av Stefan P, 23 mars 2016, 17:50:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

5832 och 5836 skall snart bort i Uppland är det någon som vet vad som kommer i stället för de två?

Vilka bussar togs in i Värmland när fixa till värmen på de nya bussarna och finns de kvar i trafik?

mvh Stefan P

Ruggugglan

Hej,

Jag vet inte riktigt vad du vill ha svar på med frågan "Vilka bussar togs in i Värmland när fixa till värmen på de nya bussarna och finns de kvar i trafik?". Om du frågar vilka bussar som togs in när de fixade värmen på flottan bestående av Volvo 8900-bussar så är svaret att inga bussar togs in. Man fick frysa helt enkelt. Nu är problemet fixat och bussarna går som förut.

Niclas Rosenius

Citat från: Stefan P skrivet 23 mars 2016, 17:50:01 PM
Hej

5832 och 5836 skall snart bort i Uppland är det någon som vet vad som kommer i stället för de två?

Vilka bussar togs in i Värmland när fixa till värmen på de nya bussarna och finns de kvar i trafik?

mvh Stefan P

3448-3449 kom tidigare i år för att ersätta dessa två.

//Niclas

Niklas Bygdestam

5832 och 5836 är båda fd Skånebussar som senare flyttats upp till UL-trafik och lackats om från den mörkare Skånegul till den ljusare UL-gul.

Vad jag vet så är detta de allra sista fd Skånebussar som går i UL-trafik. Om det sedan kommer någon fd Skånebuss till UL i framtiden vet vi däremot givetvis inte :)

Vi hade faktiskt en hel del fd Skånebussar förr i UL-trafik. Alla Mercedes som exempel och även ett antal andra. Men nu är det slut med det.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.