Keolis Sthlm City 76XX vagnar flytt?

Startat av Robert Brink, 23 mars 2016, 12:01:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robert Brink

Ämnet har kanske redan varit uppe? Men vart har alla Normalvagnar i 76XX serien hos Söderhallen tagit vägen? Att några hamnat lite längre söderut har jag nog läst här, men nu verkar samtliga ha gått upp i rök inne i City! Verkar bara rulla 74XX vagnar nu upp till 7500 i City hos Söderhallen. Eller har jag bara missat några?

//R

Anders Lundén

Citat från: Robert Brink skrivet 23 mars 2016, 12:01:05 PM
Ämnet har kanske redan varit uppe? Men vart har alla Normalvagnar i 76XX serien hos Söderhallen tagit vägen? Att några hamnat lite längre söderut har jag nog läst här, men nu verkar samtliga ha gått upp i rök inne i City! Verkar bara rulla 74XX vagnar nu upp till 7500 i City hos Söderhallen. Eller har jag bara missat några?

//R

7601-7606 Söderhallen
7607-7629 Gubbängen
// Anders

virtual1

Citat från: Anders Lundén skrivet 23 mars 2016, 12:45:43 PM
7601-7606 Söderhallen
7607-7629 Gubbängen
// Anders

Förklarar varför jag såg 7609 i Fruängen igår, blev förvånad! Men då är alltså 7628 och 7629 utflyttade från Nacka. Såg 7628 i Segeltorp häromdan och var lika undrande.

Mikael T Nilsson

Det stämmer. Här kommer ett bildexempel på Gubbängen-vagn 7621.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert Brink

Citat från: Bussmicke skrivet 24 mars 2016, 10:50:53 AM
Vad har flyttats åt andra hållet?

Söderhallen har väl fått ytterligare MAN i 74 serien från Frihamnen? Sen har Flexvagnarna i 74XX serien blivit ordinarievagnar, minskad trafik M-F med kortvagnar kanske också har betydelse för totala antalet? SÖH kör inte 59:an längre samt att man kör med ledvagnar på 69E.

//R

Bussmicke

Glömde fråga vad som försvunnit i Gubbängen nä'r dessa kom.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

Gubbängen avhändade sig de återstående B7:orna i 32xx-serien som återlämnades till leasinggivaren samt de återstående Scania kortvagnarna i 39xx och 47xx-serien som flyttades till Nyboda och Eriksberg.
Jag har inte i huvudet vilka individer det var som flyttade från Gubbängen, men 3964, 3967 och 3968 samt 4790 flyttade till Eriksberg, så jag gissar att det flyttade några 39xx från Gubbängen till Nyboda också.

Tanken är att renodla Gubbängen så långt som möjligt mot gasdrift.
Nu är det alltså bara 5586-5603 som avviker i Gubbängen, resterande bussar är numera gasdrivna MAN i olika varianter.
Som förhållandena ser ut idag lär det inte hända så mycket mer i Gubbängen om det inte blir några förändringar i trafiken framöver eftersom de flesta bussarna som nu finns i Gubbängen är SL-finansierade och således knutna till trafikavtalet.
//Fredrik