Spårvagnsersättning i Norrköping i helgen [Bilder]

Startat av Tobias, 14 mars 2016, 22:18:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Under helgen och även under måndagen har det pågått spårarbeten på Saltängsbron i centrala Norrköping där spårvagnarna länge har kört över med 10 km/h som högsta hastighet, nu åtgärdar man det och då måste också spårvagnstrafiken ställas in över bron. Under lördagen och söndagen var spårvagnstrafiken helt inställd i hela Norrköping och bussar trafikerade båda linjerna mellan ändhållplatserna. Under måndagen har spårvagnarna gått en del av sträckan mellan Söder tull-Klockaretorpet/Kvarnberget.

Jag fick ett par bilder på detta under helgen som jag visar nedan.

Två bilder från lördagseftermiddagen vid Resecentrum där vi först ser Transdev 3567 på linje 3 mot Vidablick ankomma.

På samma linje fast åt andra hållet ser vi Transdev 3577 påväg ut mot Klockaretorpet.

Så är vi ute vid Kvarnberget/Ringdansen igår eftermiddag och vi ser här Transdev 3571 som lämnar ändhållplatsen Kvarnberget påväg mot Fridvalla.

3566 har just lämnat hållplatsen Ringdansens centrum och ska bara runda kurvan och nedförsbacken bakom mig och kommer då fram till ändhållplatsen Kvarnberget.

Samma buss är här påväg tillbaka mot Fridvalla och vi ser den på nästan samma ställe som förut, den är strax framme vid Ringdansens centrum.

På nedförsbacken mot ändhållplats Kvarnberget ser vi Transdev 3583 som nästa buss.

En avslutande bild när samma buss har vänt runt på vändplatsen längre upp och ska avgå tillbaka mot Fridvalla.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Viktor Andersson

www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

WalleW

Trevliga bilder, Tobias  :)...

Smart med vit-lackerade tak på bussarna, det reflekterar bort en del värme från solen när
den står högt på sommar-himlen...

/   M v h   Walle

Bussmicke

Hur körde 2:ans buss genom stan från Rådhuset? Drottninggatan upp till Söder Tull i båda riktningar eller över öster?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tobias

Tack för kommentarer alla! :)

Citat från: Bussmicke skrivet 15 mars 2016, 08:36:08 AM
Hur körde 2:ans buss genom stan från Rådhuset? Drottninggatan upp till Söder Tull i båda riktningar eller över öster?

Den gick tvåans väg genom Öster i båda riktningarna.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Bussmicke

Märkligt, så stod det inte på anslag jag sett bild på. Där stod Drottninggatan-Resecentrum och vidare. Spårvagn 3, hur vände den i centrum?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tobias

Citat från: Bussmicke skrivet 15 mars 2016, 23:11:43 PM
Märkligt, så stod det inte på anslag jag sett bild på. Där stod Drottninggatan-Resecentrum och vidare. Spårvagn 3, hur vände den i centrum?

Som sist det var detta arbetet, dvs. att den gick Klockaretorpet-Söder tull och släppte av på tvåans hållplats och körde sedan Öster till Rådhuset där den svängde vänster och gick upp mot Drottninggatan och Söder tull.

Niclas Rosenius

Trevliga bilder från Norrköping, Tobias.

Inte varje dag, fortsätt så :-)

//Niclas