Roliga skyltningar...

Startat av Ulf Berlin, 08 mars 2016, 21:44:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...förekommer lite då och då i våra moderna fordon i de inre dest skyltarna.
Här är ett bra exempel taget i Arriva 7612 på linje 117 vid Spånga:

Hållplatsen heter"Värsta alle".
Fotat 8 mars./Ulf

Flera motsvarande skyltningar vore trevligt att se:)

Carl

Vid en resa med SL-linje 113 för ca två veckor sedan noterade jag att alla "é" var utbytta mot "õ" (bl a Huvudsta allõ och Armõgatan). Jag kan förstås också ha åkt med Arriva 7612 (jag minns inte), eller så är flera fordon drabbade.

WalleW

Jag minns inte om jag har ställt frågan tidigare:

Var det i Västerås där det en tid skyltades exteriört "Krematoriet via lasarettet" på en linje.. :o ?

/   M v h   Walle

Olle

Citat från: Carl skrivet 09 mars 2016, 11:35:43 AM
Vid en resa med SL-linje 113 för ca två veckor sedan noterade jag att alla ”é” var utbytta mot ”õ” (bl a Huvudsta allõ och Armõgatan). Jag kan förstås också ha åkt med Arriva 7612 (jag minns inte), eller så är flera fordon drabbade.
Alla Täbys 83**,85** och 87** har samma fel, Allõgården t.ex.,tror det har att höra med skylttypen.
Minns att det felet någon gång var fixat,  men då hade å,ä och ö blivit fel istället.

Lars-Håkan_E

Citat från: Olle skrivet 09 mars 2016, 15:49:46 PM
Alla Täbys 83**,85** och 87** har samma fel, Allõgården t.ex.,tror det har att höra med skylttypen.
Minns att det felet någon gång var fixat,  men då hade å,ä och ö blivit fel istället.

Den inladdade filen är inte kompatibel med skyltens hårdvara.

Bussmicke

Citat från: WalleW skrivet 09 mars 2016, 13:48:08 PM
Jag minns inte om jag har ställt frågan tidigare:

Var det i Västerås där det en tid skyltades exteriört "Krematoriet via lasarettet" på en linje.. :o ?

/   M v h   Walle
Det har jag aldrig sett.  När skulle det ha varit?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

WalleW

Citat från: Bussmicke skrivet 09 mars 2016, 19:04:46 PM
Det har jag aldrig sett.  När skulle det ha varit?
Jag vet inte när det var...eller ens om det var sant... :-\
Hörde hustruns kusiner i Västerås ha roligt åt det i början av 90-talet, en av dem var gammal VL-förare då.
Så vitt jag förstod hade skyltningen väckt stark kritik och ändrades efter en kort tid.
Men, som Du säkert vet, i den här branschen cirkulerar det många rövar-historier också... :)

/   M v h   Walle

almeli

BengaB40:
-"" fanns en busslinje som startade i Kärleken, gick vidare till Lasarettet och hade ändhållplats Kyrkogården,""
http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,66588.msg466916.html#msg466916

WalleW

Citat från: almeli skrivet 09 mars 2016, 21:00:44 PM
BengaB40:
-"" fanns en busslinje som startade i Kärleken, gick vidare till Lasarettet och hade ändhållplats Kyrkogården,""
http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,66588.msg466916.html#msg466916

Ja, frågan har varit aktuell tidigare...
Skulle ju kunna vara en "vidare-utveckling" av det som BengaB40 skrev i sitt inlägg...

/   M v h   Walle

Frank Persson

Kärleken-Lasarettet-Kyrkogården
Den linjen kallades Linje Lusta.

Ulf Berlin

Ytterligare ett exempel med dagens högteknologi...

Hållplats Rådhuset taget i Keolis 4811 den 15 mars./Ulf