Godsbussbilder från Norrland

Startat av L-G Lassander, 24 februari 2016, 12:02:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

L-G Lassander

Vaknade imorse från en dröm var jag satt och körde godsbuss i Norrlands snöiga landskap. Inspirerad av detta grävde jag fram lite bilder som jag tänkte dela med mig av.

Tapanis Buss 12 anländer till Övertorneå busstation en solig aprilmorgon 2014:

KR Trafik 58 njuter av vårsolen på Pajala busstation våren 2014:

Nordbergs 35 på linje 14 i Luleå i mars 2014:

Piippolas buss lastar inför linje 55 mot Pajala vid Luleå busstation i februari ifjol:

KR Trafik 93 gör sig redo för vidare färd norrut vid Jokkmokks busstation våren 2014:

Arctic Bus 55 skall gå som linje 32 från Skellefteå till Lycksele i mars 2015:

Transdev 3044 på linje 12 vid Skellefteå busstation i februari förra våren:

KR Trafik 247 avgår Umeå busstation för en tur på linje 14 mot Vilhelmina i mars 2014:

Byberg & Nordin 121 ankommer Örnsköldsvik som linje 417 en tidig augustimorgon 2015:

Ulf Berlin

Underbart:)
Kul att få se en Byberg&Nordinare också./Ulf

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

L-G Lassander

Tack för kommentarer, trevligt att bilderna varit till glädje.
Fick även en förfrågan om jag tagit bild på Skelleftebuss 285, som syns på en av bilderna ovan. Visst gjorde jag det, så lägger ut den här.

Jan

I branschen i 40 år

Ersa

Citat från: L-G Lassander skrivet 24 februari 2016, 12:02:02 PM
Vaknade imorse från en dröm var jag satt och körde godsbuss i Norrlands snöiga landskap. Inspirerad av detta grävde jag fram lite bilder som jag tänkte dela med mig av.

Fina bilder som sagt! Men int är det på något vis det minsta synd om dig annars, då du ju till vardags hemmavid redan kör gods. Och detta inte bara i 9700or, utan även i Carrus Star med G8-låda! :o

Krille

Citat från: L-G Lassander skrivet 25 februari 2016, 17:28:30 PM
Tack för kommentarer, trevligt att bilderna varit till glädje.
Fick även en förfrågan om jag tagit bild på Skelleftebuss 285, som syns på en av bilderna ovan. Visst gjorde jag det, så lägger ut den här.

Bästa Vegan!  :D

/K