Södertälje för 4-5 år sen [10 bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 28 januari 2016, 22:15:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Tiden går fort, och jag har inte publicerat en enda bildtråd här sen april förra året. Och sedan dess har det inte tagit många bussbilder.. Ligger dessutom en aning efter i publicerandet av det jag tagit ::) Nåja, redigerade lite äldre Södertälje-bilder ikväll (HOPPAS jag har fler på en trasig dator hos farsan från 2010, isf kommer det ännu fler bilder längre fram!). Bilderna är av lite varierande kvalité, försökt fixa så gott det gick i efterhand.

Kommentarer under bilderna där sådana förekommer, och som vanligt, klicka på bilderna för att få dem skarpare.

För snart 6 år sen var dessa bussar fortf rätt nya, iår fyller dem 7...

I januari 2011 kunde man fortf åka normalgolvsbuss i Södertälje

Och ett år senare kunde vi åka normalgolv igen, denna gång på nyinsatta 748X, som fortf rullar på vad jag vet fast med nummer 749, åker aldrig buss i Södertälje längre. Fast självklart med lågentrébussar ;)

Vad jag minns var anledningen till att 748X sattes in problemen med tågtrafiken, som gick härifrån medans man byggde dubbelspår in till Södertälje C. Nu, mer än 3 år efter invigningen finns fortf spår av busstrafiken hit. Men var? Det får ni hitta själva. Finns i pappersformat och har med linjen på bilden att göra.

En vanlig augustimorgon kunde det se ut såhär i Södertälje 2012, fullt av bussar! Hur det ser ut idag har jag ingen koll på...

En såndär Östertälje-buss. Huset i bakgrunden har sedan bild togs rustats upp och är nu riktigt fint!

Skulle kunna vara tagen idag, lika snöfritt nu igen och platsen är sig lik vill jag minnas.

Ännu en såndär Östertälje-bild. Finns det några sådana bussar kvar i Södertälje? Eller öht i SL-trafiken? Inte använt SL-trafiken på nåt år nu mer än enstaka resor...

Och anledningen till varför jag ens började med inlägget och bildredigering: Julen varar än till påska ;D Nämligen att kategorin Jul-&nyårshälsningar fortf ligger kvar nu även efter 15e januari ;)

Tack för visat intresse! Har lite bilder från Ungern som jag säkert kan visa också. För den som inte kan bärga sig finns dem på min hemsida.

//Jocke :-)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

DEB

Mycket trevligt bildsvep på i stor utsträckning historiska motiv. Inga 51-vagnar ska vara kvar i reguljär trafik, men 5145 finns kvar som övningsvagn om det inte har ändrats nyligen. Ska tydligen härja här i mina trakter i Haninge, men givetvis kan den bara ha gjort det när jag inte varit närvarande... ::)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Matte

Citat från: DEB skrivet 29 januari 2016, 22:03:01 PM
Mycket trevligt bildsvep på i stor utsträckning historiska motiv. Inga 51-vagnar ska vara kvar i reguljär trafik, men 5145 finns kvar som övningsvagn om det inte har ändrats nyligen. Ska tydligen härja här i mina trakter i Haninge, men givetvis kan den bara ha gjort det när jag inte varit närvarande... ::)

Den står iallafall på garage plan på den depån jag arbetar på. Det är mest 3999 som är ute och rullar.

Joakim Wahlberg

Citat från: DEB skrivet 29 januari 2016, 22:03:01 PM

Tack! Tanken var väl det, mest historiska och äldre bussar ;) Men som den Scania-älskare jag är så måste det ju in lite sånt ;D
Tack för infon! Då förstår jag varför jag inte sett några såna på sistone, Haninge befinner jag mig ju aldrig i ::)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)