SL H80 6880 hos olika ägare - 1985 & 1987

Startat av Mikael T Nilsson, 26 januari 2016, 10:09:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Rost

Trevligt!

H81 i Arlandatrafik var väl inte så vanligt vid denna tidpunkt kan man förmoda. Ledvagnsbrist(?).

//Peter

WalleW

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 februari 2016, 08:34:43 AM

Hej,

Det var tydligen inte bara SKV-bussar med "Arlandastolar" som trafikerade flygbusstrafiken. Här är en bild på en H81:a mot Arlanda inrikes.

Vilket trist och sjavigt intryck sådant här ger  :( (inte själva bilden utan bussen, alltså).  Det ser i mitt tycke rent ut sagt för j-igt ut. Det bidrar knappast till att höja statusen på bussförarna heller... >:(  Tur att det var efter "min" tid, skämmigt för mig annars...

/   M v h   Walle

Mikael T Nilsson

Citat från: Peter Rost skrivet 06 februari 2016, 09:13:57 AM
Trevligt!

H81 i Arlandatrafik var väl inte så vanligt vid denna tidpunkt kan man förmoda. Ledvagnsbrist(?).

//Peter

Tack! :-) Ja, ledvagn var ju absolut vanligast vid den här tiden, t ex SL litt. H21, H43 & H53.

Citat från: WalleW skrivet 06 februari 2016, 09:43:50 AM
Vilket trist och sjavigt intryck sådant här ger  :( (inte själva bilden utan bussen, alltså).  Det ser i mitt tycke rent ut sagt för j-igt ut. Det bidrar knappast till att höja statusen på bussförarna heller... >:(  Tur att det var efter "min" tid, skämmigt för mig annars...

/   M v h   Walle

Ja, man hade ju kunnat skylta bussen med t e x "SL" eller likande istället för helsvart/tomt i dest.skåpet.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.