Bergkvarabuss 231 - 235 [6 bilder]

Startat av bjalle, 27 november 2007, 16:26:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Kommer här visa bilder på alla Bergkvarabuss 5 nya Mercedes-Benz Citaro till stadstrafiken i Lund
Inventarienummer 231 - 235.

231

232

233

234

235

Martin Maltkvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 27 november 2007, 16:26:35 PM
Kommer här visa bilder på alla Bergkvarabuss 5 nya Mercedes-Benz Citaro till stadstrafiken i Lund

231

Mycket njutbart på min ära, eleganta bussar med en lugn och behaglig nyans av grönt.
Toppoäng från min sida(^_^)/
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Sundås

Vilka bussar har haft 231-235 som inventarienummer förut?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Cyklisten

Oj, även jag var där igår, först vandrade jag ganska länge runt centralen och tog en tur med en av dessa på 3:an mot Linero  :)

bjalle

Citat från: Cyklisten skrivet 27 november 2007, 18:25:08 PM
Oj, även jag var där igår, först vandrade jag ganska länge runt centralen och tog en tur med en av dessa på 3:an mot Linero  :)

När var du där?

virtual1

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 27 november 2007, 16:26:35 PM

231

Snygga bussar :-D  (o bilder!) - men en detalj stör, o det är de löjligt höga mittdörrarna, nån som vet varför det blivit såhär??

Cyklisten

Njä, mittdörren är utåtgående medan bak och framdörrar öppnas inåt, men jag vet inte riktigt om det hänger ihop på nåt vettigt sätt.

Edit: Björn: ungefär 11:50-13:30, då det blåste som mest ;)

bjalle

Citat från: Cyklisten skrivet 27 november 2007, 19:34:27 PM
Njä, mittdörren är utåtgående medan bak och framdörrar öppnas inåt, men jag vet inte riktigt om det hänger ihop på nåt vettigt sätt.

Edit: Björn: ungefär 11:50-13:30, då det blåste som mest ;)

Jag svarade i den andra tråden

Jonas Sandqvist

Tack för bildsvepet, Björn! Mycket vackra bilder  ;D ;D

bjalle

Tack alla för den positiva feedbacken..alltid lika kul

Johan Hansson

Man får ju ha kikare för att se texten på Destinationskyltarna på långt håll.
Verkar vara mycket vanligt i Skåne.
I Halmstad där jag bor förkommer det tills vis del men här har de större storlek på texten.
(kanske dax för ett nytt ämne för den debatten)
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

La Vie CL

Mittdörren är hög pga att de övre stängerna som ska öppna dörren inte ska synas inneifrån, utan vara dålda.

preacher

Citat från: virtual1 skrivet 27 november 2007, 19:26:20 PM
Snygga bussar :-D  (o bilder!) - men en detalj stör, o det är de löjligt höga mittdörrarna, nån som vet varför det blivit såhär??

Har inte tänkt på det innan men på våra bussar i Blekinge ÄR bak o mittdörrar lika höga. Här öppnas dom utåt så det är nog skälet till höjden.