Huvudmeny

Keolis 4906...

Startat av Ulf Berlin, 16 januari 2016, 18:33:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...på linje 206

Sturevägens hållplats vid Lidingö Centrum 14 januari.
Hybriderna är normalt endast tursatta på Lidingölinjerna 203 och 205 men p g av vagnbrist i Frihamnen
så"tager man vad man haver"...
(Även lillbussen 4502 har setts på linje 221 t ex)/Ulf

Bussmicke

Rullar de inte på linje 73 länge?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Citat från: Bussmicke skrivet 16 januari 2016, 20:12:16 PM
Rullar de inte på linje 73 länge?
Jodå där rullar dom flesta,men jag skrev"Lidingölinjerna"som dom merutnyttjas på(normalt 203 och 205 M-F som ingår i 73 omloppen).../Ulf

Bussmicke

Aha, okej

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Matte

Såg rubriken och hann få rysningar i kroppen av obehag men tänkte jag måste klicka å se vad det va för buss som menas. Min tanke kom att handla om några fd Linjebuss/Connex Scania CN113 ledvagnar som fanns i Handen/Jordbro ett tag. Men vart positivt överraskad av den fina bilden.

Bussmicke

Vad var det för fel på CN113?
//Bussmicke.

Niclas Wennerlid

Jag tror inte Matte menar att det var så stora fel på CN113 som busstyp utan snarare skicket på de bussar som Busslink fick ta över från Veolia när man tog över Råsta.
Man kan utan att överdriva säga att både tekniskt underhåll och det hygieniska underhållet hade en hel del att önska.

Trots ganska stora och kostsamma åtgärder blev de aldrig riktigt bra.

// Niclas

Jonas Strömblad

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 17 januari 2016, 12:41:15 PM
Jag tror inte Matte menar att det var så stora fel på CN113 som busstyp utan snarare skicket på de bussar som Busslink fick ta över från Veolia när man tog över Råsta.
Man kan utan att överdriva säga att både tekniskt underhåll och det hygieniska underhållet hade en hel del att önska.

Det bästa man kunde hitta för en sväng på 637 till Grisslehamn ;D
/J

Robert Brink

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 17 januari 2016, 15:03:19 PM

/J

Åhhhh en gammal kompis! :) Och ja, skicket på dessa var under all kritik på slutet, men väldigt bra bussar innan man slutade underhålla dom. Kändes nästan lite mera påkostade än motsvarande som Busslink hade.

//R

Niclas Wennerlid

Citat från: Robert Brink skrivet 17 januari 2016, 15:35:21 PM
Åhhhh en gammal kompis! :) Och ja, skicket på dessa var under all kritik på slutet, men väldigt bra bussar innan man slutade underhålla dom. Kändes nästan lite mera påkostade än motsvarande som Busslink hade.

//R

Ja, de var ju mer påkostade på så sätt att de hade höga stolsryggar och gardiner t.ex.
Busslinks Scanior ,åtminstone i Stockholm, av motsvarande årsmodell var ju mer anpassade till förortstrafik med enklare standard.

Jag tycker själv att just Veolias 48 & 49xx-vagnar var ganska trevliga att köra när man väl hittade någon som var i hyfsat skick men som sagt, de var ganska svårfunna.

// Niclas

Matte

Citat från: Bussmicke skrivet 17 januari 2016, 11:49:43 AM
Vad var det för fel på CN113?

Ja så som Nicklas skrev menade jag. Tyvärr lurar min dyslexi mig att skriva lite svår försåtligt ibland. Dom va väldigt slut som bussar när dom kom till Busslink/Keolis dom fd Linjebuss/Connex/Veolia 49xx av både CN113 och OmniLink. Värst va nog deras CN113 från Råsta.

Matte

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 17 januari 2016, 15:03:19 PM

/J

Ja fy bubblan vilka hemska bussar det var dom där Scaniorna.

Bussmicke

Citat från: Matte skrivet 17 januari 2016, 21:21:37 PM
Ja så som Nicklas skrev menade jag. Tyvärr lurar min dyslexi mig att skriva lite svår försåtligt ibland. Dom va väldigt slut som bussar när dom kom till Busslink/Keolis dom fd Linjebuss/Connex/Veolia 49xx av både CN113 och OmniLink. Värst va nog deras CN113 från Råsta.
Då förstår jag, tack för svar

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

//Bussmicke.