Vinterbilder Västerås

Startat av Bussmicke, 09 januari 2016, 12:09:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

I torsdags var solen framme så jag passade på att åka ut en sväng, dessvärre var det svinkallt på morgonen, -21 grader. Kanske motsvarar -35 eller nå´t i Norrland.
Jag började med att åka till Oxbacken och gå en bit fram.

Gick ner till centrum.

Sedan åkte jag till Skallberget. Knepigt ställe för miljöbilder.

Tillbaka ner på stan

och vidare till Rönnby

Sedan åkte jag till Norra Gryta

till sist en tur via Pettersberg innan hemresan.

Fler bilder finns på hemsidan.
Välkomna.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Göran Nilsson

Trevligt svep, inte minst för de blandade miljöerna. / GNl

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Taunusch

Tack för bilderna!

Västerås är verkligen flervåningshusens stad. Jag tror inte jag varit eller sett någon annan stad med så många flerfamiljshus med fler än de tre traditionella våningarna.

Bussmicke

Tack alla

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Roliga bilder, jag är både avis på variation och på att du har kvar gamla Säffle på din hemmaplan. Här har man två olika plastiga bussmodeller, en på stadslinjer och annan på region.

Bussmicke

De 2 ännu äldre ledbussarna Volvo B10M Säffle 2000, VL 825-8265, finns kvar än! Såg en av dem nedanför Pettersbergs centrum i torsdags.
//Bussmicke.

pnott

Citat från: Bussmicke skrivet 11 januari 2016, 01:50:28 AM
De 2 ännu äldre ledbussarna Volvo B10M Säffle 2000, VL 825-8265, finns kvar än! Såg en av dem nedanför Pettersbergs centrum i torsdags.
Ja, de brukar fortfarande synas till i stort sett dagligen (även om jag inte såg någon av dem just idag).

Viktor Andersson

Väldigt snygga bilder ifrån Västerås..
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

Bussmicke

//Bussmicke.