Bilder från förra året

Startat av Oskar A, 01 januari 2016, 01:04:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Likt många andra är det även dags för mig att sammanfatta det nyss gångna året i en liten krönika.

I januari blev det inte många bilder så en bild på GUB 221 i slaskväder får duga.

Denna buss från Väsebussarna hittade jag utanför ett av Uppsalas hotell i början av februari.

Vid ett annat av stadens hotell hittade jag månaden senare en buss från Smålandsbussen.

Nobina 7988 var vid fototillfället några månader gammal.

I maj var det snart slutkört för Keolis i Handen dit Keolis 6016 hörde. Nämnda buss blev övertalig i samband med att nya entreprenören Nobina tog över i juni.

I början av sommaren körde jag ofta till Stockholm mitt i natten. En av årets ljusaste nätter fick kameran följa med.

Under några dagar i juli gjordes en semesterresa med bil. Här tar vi paus i Arvidsjaur där ett besök vid busstationen ingick. Jättemycket bilder blev det inte dessa dagar p g a resan var ganska intensiv men några fler bilder kan säkert dyka upp med tiden.

Sohlberg har ju varit omdiskuterat på senare tid med anledning av företagets ekonomiska problem.

I september lyckades jag spåra upp denna finska dubbeldäckare i utkanten av Uppsala.

Håbo Buss har under året vuxit i och med köpet av Interbus Stockholm. Den fotade bussen tillhörde dock Håbo Buss sedan tidigare.

Gamla Uppsala Buss skaffade en del nya bussar detta år. GUB 827 är en av dessa.

I december brukar det inte bli mycket bilder men alltid kan man få syn på något.

Till sist vill jag passa på och önska alla forumdeltagare ett Gott Nytt År!
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

tobeyman

Alltid kul att se lite bilder från Uppsala.  :D