Huvudmeny

Årskrönika 2015

Startat av L-G Lassander, 30 december 2015, 18:34:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

L-G Lassander

Tänkte bjuda på en liten årskönika från de resor som gjorts under 2015.

Året inleddes med januari, och några resor på hemmaplan. Före detta GS Buss 44 hade flyttat till Tammerfors och fått anställning hos Länsilinjat Oy

I februari blev det väldigt många besök i Sverige, Uppsala, Borlänge, Falun, Linköping, Katrineholm, Stockholm, Haparanda. Bjuder på en bild från Skellefteå i form av Skelleftebuss 218

I mars blev det Stockholm och Söderhamn. Samt Hudiksvall, varifrån jag visar en bild på före detta KR Trafik 238, som ännu hade sin gamla identitet kvar, men ägdes redan av Mohlins Bussar

I april blev det en rundresa i mellersta Sverige med besök i Jönköping, Borås, Göteborg, Skövde, Örebro, Karlskoga, Kristinehamn, Karlstad och Stockholm. Månaden får representeras av en bild tagen i Växjö på Sennans Buss RLY574

I maj blev det inte många resor gjorda. Visar en bild från Helsingfors när Tapanis nya Volvo kommer tillbaka från Estland, var den lackerats i företagets färger för Stockholmslinjen

I juni blev det en tur över Finska viken till Tallinn, var det dagen till ära var många svenska bussar på besök. Månaden får representeras av Arctic Bus 54

I juli blev det en weekend-resa i Baltikum. Utanför Euroopa Hotel i Tallinn stod en Setra från MK Bussresor parkerad

Augusti var semestermånad. En resa Uddevalla, Trollhättan, Göteborg, Varberg, Halmstad, Ängelholm, Helsingborg, Landskrona, Malmö, Isle of Wight, Brighton, London, Newcastle-upon-Tyne, Middlesbrough, Whitby, Scarborough, Hull, York, Harrogate, Leeds, Bradford, Huddersfield, Manchester, Liverpool, Blackpool, Preston, Blackburn, Burnley, Bury, Sheffield, Nottingham, Karlskrona, Kalmar, Oskarshamn, Västervik, Vimmerby, Visby, Örnsköldsvik, Umeå gjordes. Visar två bilder från denna resa, eftersom det helt enkelt finns så väldigt många att välja bland.
Ukna Busstrafik fotograferad i Västervik, samt East Yorkshire Motor Services 761 i ett för dagen regnigt Scarborough

I september gjorde jag min första resa till Ryssland, och garanterat inte den sista, för St. Petersburg var en mycket trevlig stad! September får representeras av SPB Passazhiravtotrans 1554, en Scania L94 Volgabus-6270.00

I oktober blev det en resa med två goda vänner till Norge. På vägen gästades Kiruna, var Hörvalls nya Volvo 9700 kunde fotograferas

I november blev det en oplanerad resa till Värmland, för att hinna få lite bilder på de bussar som skulle försvinna fölöjande månad. Nilsby Buss & Bil fotograferad i Grums

I december en dag i Stockholm, med bland annat ett besök i Södertälje, var Nobina 7219 fotograferad

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

p.i.s

Så lite bilder av Omniexpress ;D

Tammerforssarens bild i denna kavalkad kanske bäst av dom andra bra..