Tågersättning kring Borås

Startat av S Svensson, 25 december 2015, 15:01:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

Jag var nyligen ute och åkte bil och i Skene såg jag skyltat "kör för tåg" Elofsson (KE:s) Man nr 351. Vid den tid som jag såg den anlända till hållplatsen så kan turen vara kraftigt försenad eller så förberedda man körning ca 15.30.
Vad jag kunde se å TRV hemsida  och tåg 3863 så verkade detta gått Borås-Varberg (anlänt ca 13.11) men varit inställt Borås-Herrljunga.
Tåg 3871 (motsvarar tåg 3831 M-F) hade gått Uddevalla-Herrljunga och hade just kommit till Hr då jag tittade efter. Möjligen också inställt Hr-Borås.
Enligt text-TV så är banor i Småland inställda. Rör sig om huvudsakligen tåg på icke elektrifierade banor.
Enligt Borås Tidning skulle en hel del tåg varit inställda i Borås-området. Dock att Trafikverkets hemsida när man söker på tågnummer anger att tåg går. Vad gäller Västtrafiks hemsidan är denna antingen inte uppdaterad eller också krånglar den. Jag kunde inte få in vissa sidor.

För de som gillar blåst så är det tillfäller att fotografera bussar alltså.

Lars-Håkan_E

Nässjö-Eksjö/Vetlanda samt tågen på fd HNJ Halmstad-Jönköping bussersätts trafikdygnet ut

Staffan Sävenfjord

Citat från: S Svensson skrivet 25 december 2015, 15:01:30 PM
Jag var nyligen ute och åkte bil och i Skene såg jag skyltat "kör för tåg" Elofsson (KE:s) Man nr 351. Vid den tid som jag såg den anlända till hållplatsen så kan turen vara kraftigt försenad eller så förberedda man körning ca 15.30.
Vad jag kunde se å TRV hemsida  och tåg 3863 så verkade detta gått Borås-Varberg (anlänt ca 13.11) men varit inställt Borås-Herrljunga.
Tåg 3871 (motsvarar tåg 3831 M-F) hade gått Uddevalla-Herrljunga och hade just kommit till Hr då jag tittade efter. Möjligen också inställt Hr-Borås.
Enligt text-TV så är banor i Småland inställda. Rör sig om huvudsakligen tåg på icke elektrifierade banor.
Enligt Borås Tidning skulle en hel del tåg varit inställda i Borås-området. Dock att Trafikverkets hemsida när man söker på tågnummer anger att tåg går. Vad gäller Västtrafiks hemsidan är denna antingen inte uppdaterad eller också krånglar den. Jag kunde inte få in vissa sidor.

För de som gillar blåst så är det tillfäller att fotografera bussar alltså.

Alla Västtrafiks tåg skall enligt lokalradion gå som vanligt sedan ett par timmar tillbaka.

Linjerna Göteborg-Uddevalla-Strömstad och Uddevalla-Herrljunga-Borås-Varberg stängdes av sedan sista tåget gick i går och sedan skulle de inspekteras så att inga träd fallit ner innan trafiken släpptes på dag. Eftersom det tydligen inte fanns några hinder på banan trots de stundtals friska vindarna kom stoppet inte att drabba speciellt många tåg.

På Kinnekullebanan föll ett träd ner i går eftermiddag och trafiken låg därför nere där fram till lunchtid i dag.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bernt Talbrant

Citat
På Kinnekullebanan föll ett träd ner i går eftermiddag och trafiken låg därför nere där fram till lunchtid i dag.

Det var redan på julaftonsmorgonen som Y1 1271 körde på ett träd vid Järpås. Jag kan även nämna att samtliga Krösatåg på de icke elektrifierade sträckorna varit inställda på juldagen, sålunda har hela Itinoflottan stått stilla idag.