Här tar vi igen alla gångerna lågentrebussar gått på Skåneexpressen [Bild]

Startat av bjalle, 26 november 2007, 21:03:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Har visats ett antal gånger på detta forum när SkåneExpresslinjer körts med lågentrebuss. Bland annat de två sista gångerna (varav 1 idag) i Lund har Veolia kört SkeX 6 med Vest Center istället för Contrast.
Här kör istället Veolia Transport, Kristianstad med SkåneExpressen märkt buss på vanlig regionbusslinje (OBS:Utan lågentrekrav)

Observera att bussen ligger - 9½ när bilden togs och inte beror det på att han ankom sent eftersom han kom från garaget och var där i tid

Krille

Ser att Domus verkar finnas kvar?
Trodde det varumärket var borta sedan länge.
Trevlig bild btw.

/K

bjalle

Citat från: Krille skrivet 26 november 2007, 21:17:25 PM
Trevlig bild btw.

/K

Jodå Domus finns kvar i Kristianstad. Vette tusan om det finns fler?
Vet att någon skrev precis samma sak när jag visade en bild från Kristianstad förra vintern också.
Tack för det även om kvalitetsmässigt finns en del att hämta

Rickardo

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 26 november 2007, 21:03:07 PM
Har visats ett antal gånger på detta forum när SkåneExpresslinjer körts med lågentrebuss. Bland annat de två sista gångerna (varav 1 idag) i Lund har Veolia kört SkeX 6 med Vest Center istället för Contrast.
Här kör istället Veolia Transport, Kristianstad med SkåneExpressen märkt buss på vanlig regionbusslinje (OBS:Utan lågentrekrav)

Observera att bussen ligger - 9½ när bilden togs och inte beror det på att han ankom sent eftersom han kom från garaget och var där i tid

Trevlig bild!
I Malmö kan man se samma fenomenet dagligen på linje 176 Sjöbo-Malmö som också körs av Veolia. Det körs med Skåneexpressbuss på vanlig regionlinje och oftast är det Volvo 9700. Jag tror Veolia har dispens och detta är pga omloppsskäl.
Mvh Rickardo

Rickardo

Citat från: Krille skrivet 26 november 2007, 21:17:25 PM
Trevlig bild btw.

/K

I Oskarshamn finns en Domus mitt i stan som är väldigt populär
/Rickardo

bjalle

Citat från: Rickardo skrivet 26 november 2007, 22:39:06 PM
Trevlig bild!
I Malmö kan man se samma fenomenet dagligen på linje 176 Sjöbo-Malmö som också körs av Veolia. Det körs med Skåneexpressbuss på vanlig regionlinje och oftast är det Volvo 9700. Jag tror Veolia har dispens och detta är pga omloppsskäl.
Mvh Rickardo

Tackar så mycke
Har du bild?
Kanske vet vilken tur också?

Rickardo

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 26 november 2007, 22:53:54 PM
Tackar så mycke
Har du bild?
Kanske vet vilken tur också?

Kan tyvärr inte svara dig. Dock är det flera turer om inte de flesta.
Ingen bild heller tyvärr. Någon annan kanske vet?

/R

Bussmicke

Citat från: Rickardo skrivet 26 november 2007, 22:43:19 PM
/Rickardo

När busstationen där min lunch brukar intagas..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Rickardo skrivet 26 november 2007, 22:43:19 PM
/Rickardo

Det verkar bara finnas vad som kan kallas "riktiga" Domus kvar på tre ställen: Kristianstad, Oskarshamn och Östersund. Nedan en bild från i somras där det sistnämnda finns med.

Andreas Ljungqvist

Trevlig bild, tack för igår... Beträffande Domus så lever detta vidare i Kristianstad pgr. av att detta är en fristående förening inom Kooperationen KBK (Kristianstad Blekinge Konsumentförening)... De höll även kvar på namet OBS! (Hässleholm) tills för bara 1,5 år sedan, men nu är dennna en Coop forum...

bjalle

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 27 november 2007, 06:21:31 AM
Trevlig bild, tack för igår... Beträffande Domus så lever detta vidare i Kristianstad pgr. av att detta är en fristående förening inom Kooperationen KBK (Kristianstad Blekinge Konsumentförening)... De höll även kvar på namet OBS! (Hässleholm) tills för bara 1,5 år sedan, men nu är dennna en Coop forum...

Tackar för det
Tack själv för den trevliga gårdagen

Kristofer

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 27 november 2007, 00:29:45 AM
Det verkar bara finnas vad som kan kallas "riktiga" Domus kvar på tre ställen: Kristianstad, Oskarshamn och Östersund.

Så Älvdalen anser du inte vara ett riktigt Domus? http://www.konsumnorradalarna.com/alvdalen.htm
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Peter L

Citat från: Rickardo skrivet 26 november 2007, 22:39:06 PM
Trevlig bild!
Mvh Rickardo

Hörde sägas för en tid sedan att denna linje skulle bli SkåneExpress men så har inte skett än i alla fall. Omloppen skulle i alla fall köras med buss som höll SkåneExpress-standard.

Bernt Talbrant

Citat från: Kristofer skrivet 27 november 2007, 10:31:46 AM
Så Älvdalen anser du inte vara ett riktigt Domus? http://www.konsumnorradalarna.com/alvdalen.htm

Jo det tycks det ju definitivt vara. Jag sökte helt ovetenskapligt på Domus på hitta.se och fick då fram just Kristianstad, Oskarshamn och Östersund. Det kan alltså finnas flera.