Brinnande buss på E4:an

Startat av Niklas Bygdestam, 18 december 2015, 19:12:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Tydligen brinner en buss på E4:an. Är det någon som vet något mer om detta? Vad kan detta vara för buss?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21965453.ab
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Enna

Hej!
Känner ngn till, vilken Finsk trafikant hade otur  igår, då bussen brann totalt på E4 i Sverige?
Frågar den nyfikna Enna från Finland   ::)    ???    :-[
:) God Jul och Gått Nytt År till Er alla!  :) ;D  :)
Tjejen från Finland med en bussgalen gubbe ;)

Mikey

På de bilder som visats på nyheterna tyckte jag den såg dansk ut, och inte finsk. Gul med höger framhörn lackerat i rött, dvs Köpenhamn... Bussen var iaf en Volvo 8500LE, 2-axlig.

Lars-Håkan_E

Förmodligen en buss som sålts österut på väg till någon hamn i Stockholmsområdet

Ersa

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 19 december 2015, 21:43:12 PM
Förmodligen en buss som sålts österut på väg till någon hamn i Stockholmsområdet

Högst troligt, ja. Det är full rulle här i Kapellskärs närområde, och varje vecka är det flera bussar som anländer söderut från Stockholmshållet samt västerut från Uppsalahållet. De flesta för egen maskin, men även några på olika bärgare.
Den här i forumet omtalade firman Skrotkalle har för övrigt en egen bärgare de drar bussar till Kapellskär med.

I övrigt är nog mediarubriken "Buss brann på E4" den mest geografiskt luddiga jag sett under hela året! ::)

Lars-Håkan_E

Skrotkalle ägs f.ö av Auto Eesti.

repesorsa

Enligt uppgifter på motsvarande finska forum Arktiset bussit var bussen en av elva på väg frän Movia till Länsilinjat i Tammerfors.  En hade redan tidigare (?) fått motorstopp på vägen, så kanske 9 st kommit fram, får man hoppas...

God Jul
Robert