SLO-buss till salu!

Startat av Mr H, 10 december 2015, 21:23:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr H

Vad sägs om detta? En SLO-buss till salu på Blocket!
Ett måste för den händige bussentusiasten förstås!

Mr H

http://www.blocket.se/sodermanland/Buss_Scania_Vabis_1946_63902375.htm?ca=11&w=3

Ersa

Synd på skicket. Men även om den vore i gott skick har dessvärre intresset för 1900-talshistoria alltid varit försvinnande lågt inom Norrtälje kommungräns, så man får nog tyvärr leva vidare med historielösheten här.

Mr H

Citat från: Ersa skrivet 10 december 2015, 21:30:18 PM
Synd på skicket. Men även om den vore i gott skick har dessvärre intresset för 1900-talshistoria alltid varit försvinnande lågt inom Norrtälje kommungräns, så man får nog tyvärr leva vidare med historielösheten här.

Hade den varit i lite bättre skick kanske det varit ett objekt för ULJ som anslutningstrafik, ersättningstrafik etc.

218

Ersa

Citat från: Mr H skrivet 10 december 2015, 23:17:27 PM
Hade den varit i lite bättre skick kanske det varit ett objekt för ULJ som anslutningstrafik, ersättningstrafik etc.

100% medhåll. Den skulle tillsammans med Spårvägssällskapets ännu ej trafikfärdiga SJ-bussar dessutom vara den enda historiskt korrekta bussen i det området.

Lars-Håkan_E

Det finns väl bättre fd SLO bussar att tillgå isåfall, även om jag är osäker om den trafikerade Norrtälje under sin aktiva tid i Roslagen så finns fd SJ 2999 bevarad.

BengaB40

Hej! Spillror av 40-talsbussar i fysiskt skick bevarade ger vibrationer, i alla fall för mig som upplevt dem "live" i deras glansdagar! Den här bussen bör vara en av de första fem efterkrigs-Scanior som levererades till SLO under 1946. Med all respekt för den senare Volvon som blev SJ-2999, är det likställt att jämföra ett äpple och ett päron i mitt tycke!  :)  Hälsn. BengaB40