Fråga om fotoplatser i Karlstad!!!

Startat av Viktor Andersson, 02 december 2015, 12:58:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viktor Andersson

Eventuellt kommer jag och min sambo åka upp till Karlstad i slutet av Januari och vill ha tips på fotoplatser när vi kommer upp där det är både landsbygdstrafiken och stadstrafiken???
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

Staffan Sävenfjord

Citat från: Viktor Andersson skrivet 02 december 2015, 12:58:10 PM
Eventuellt kommer jag och min sambo åka upp till Karlstad i slutet av Januari och vill ha tips på fotoplatser när vi kommer upp där det är både landsbygdstrafiken och stadstrafiken???

Bästa fotoplats är vid Busstationen på Drottninggatans västra ände. Där går de flesta stadsbussarna förbi och så har man regionbussarna. Det går att få bra bilder ur många olika vinklar. Flertalet av dessa bussar går också förbi Stora torget.

Är det bussar i miljö du är ute efter rekommenderar jag att du går från Stora torget västerut på Kungsgatan ett kvarter och då kommer du till Klarälven. Där finns en bro över älven där man kan få många fina bussbilder.

Clabbe

Endast linje 6 går över "Sundstabron" pga underhållsarbeten, både lokal och länsbussar går över Östra bron/Stenbron, Haga-Sundsta,  f ö en vacker bro.
Lokallinje 5, 2 och 8 passerar ej Busscentrum på Drottninggatan.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Clabbe skrivet 02 december 2015, 16:00:10 PM
Endast linje 6 går över "Sundstabron" pga underhållsarbeten, både lokal och länsbussar går över Östra bron/Stenbron, Haga-Sundsta,  f ö en vacker bro.

Så mycket bättre! På Östra bron kan man få mycket fina bussbilder. Jag vågade dock inte skriva om det förut eftersom jag var osäker på om bussar fortfarande fick trafikera den.

Clabbe

Det är bara bussar som får köra på Stenbron, bärighetsproblem på Sundstabron gör att 6an börs med boggiebussar och så kommer det att vara åtminstone till nästa höst. Att även länsbussarna går där har gjort att inte ens cyklar/gående får vara där.

Står man på trädäcket mot älven vid CCC, kan det bli fina bilder även på kvällen, när bron är belyst.

Viktor Andersson

Tack så mycket för tipsen. Då vet vi vart vi ska stå och fota
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson