London i november 2015

Startat av Hasse L, 27 november 2015, 14:49:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

600 av de nya bussarna av typ LT har nu levererats. Ytterligare åtta linjer har försetts med dessa sedan jag besökte London för ett år sedan.

LT 213 möter LT 537 på färden genom Islington.

LT 549 svänger in på Edgware Road från Marble Arch.

En reklamklistrad LT 120 på Holland Park Avenue.

Nya "vanliga" bussar syns också. Alldeles ny var Metrolines VWH 2133, en Volvo B5LH / Wrightbus Gemini 3 med den modifierade karossen.

En överlevare från år 2002 var Go-Aheads PVL 272, som fått behålla sin ursprungliga målning. Numera är det ju helrött som gäller.

Veteranbussar, som här RM 871 på Strand, rullar var 20:e minut på linje 15 mellan Trafalgar Square och Tower Hill.

Bussmicke

Trevligt, jag har inte varit i London sedan 2005.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

600? Det var inte dåligt, när jag var där sommaren 2012 så var det typ 2 Borismasters i trafik... Det är trevligt att dom gör något annorlunda, och snygga är de också. Till skillnad mot Yutong-dubbeldäckarna som designades och byggdes åt Skopje... :D

Bussmicke

Citat från: Mikey skrivet 28 november 2015, 11:24:47 AM
600? Det var inte dåligt, när jag var där sommaren 2012 så var det typ 2 Borismasters i trafik... Det är trevligt att dom gör något annorlunda, och snygga är de också. Till skillnad mot Yutong-dubbeldäckarna som designades och byggdes åt Skopje... :D

Yutong-dubbeldäckarna?? Kan du utveckla det där? Gärna med en bild.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Citat från: Bussmicke skrivet 28 november 2015, 11:40:38 AM
Yutong-dubbeldäckarna?? Kan du utveckla det där? Gärna med en bild.

Japp :)

Info: Yutong City Master

Bilder: Finns här

Fredrik Klint

Härliga bilder, man blir ressugen...  :)
----------------------
Och jag är så knasig så jag tyckte de där Yutongbussarna har sin charm också!  ;)

Bussmicke

Ytong var inte särskilt snygga.  Dåliga bilder,  för långt bort i bilden.

//Bussmicke www.bussmicke.se

//Bussmicke.