Charterbuss i Örebro AB

Startat av Christer K, 22 november 2015, 23:53:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Hej Fick höra i helgen att Charterbuss i Örebro AB, har startat om igen med en ny eller beg. buss. Under sommaren har de kört Japanska turister. Och från Örebro Länstrafik har man fått körning med bussen var annan vecka från Vretstorp - Hallsberg. Veckan de inte kör så kör Hässelkulla Bussresor turen. Någon som möjligt har fångat bussen på bild?

// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christer K

Hej Måste vara linje 705 Laxå - Vretstorp - Östansjö - Hallsberg med avgång 7,27 eller 8,00 från Vretstorp. Har bara sett Hässelkulla bussresor på motorvägen tidigt en morgon på väg söderut. Frågade en av chaufförerna och han sa att de delade på turen, inget om avgångstider. Enligt Länstrafikens hemsida så från den 13 dec blir det ny tidtabell med avgång 7,57 och 8,00 från Vretstorp mot Hallsberg. Turen 7,57 startar i Laxå och turen 8,00 startar i Vretstorp.

// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Frippe Fribas

För mig som är okunnig i sammanhanget, kör de någon retur på eftermiddagen då det verkar vara en skoltur?
Jag hade tänkt mig till Hallsberg i annat ärende inom kort och då vore det ju förnämligt om man kunde få bussen på bild på eftermiddagen.

Bussmicke

Jag är också intresserad. Tveksamt om jag hinner till Hallsberg innan de kommer dit på morgonen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.