Wasatrafik 029

Startat av Peter Öden, 18 november 2015, 18:59:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

En bild från Mora i maj 1977 som visar Wasatrafik nr. 029 vid garaget, Volvo B 615 Hägglund från 1959.

Mvh Peter Ö

1896

Härligt Peter.  :)  En bild på depån i Mora i sin helhet skulle vara oerhört intressant att ta del av, om någon har. Garaget som skymtar på bilden svalde väl knappast så många bussar ? Rätta mig om jag minns fel, men visst fanns det också uppställningsplatser under något slags halvtak, med typ rampkoppling ? Hur många bussar var totalt stationerade i Mora ?

j-a

Citat från: Kung Vasa skrivet 19 november 2015, 08:01:32 AM
Härligt Peter.  :)  En bild på depån i Mora i sin helhet skulle vara oerhört intressant att ta del av, om någon har. Garaget som skymtar på bilden svalde väl knappast så många bussar ? Rätta mig om jag minns fel, men visst fanns det också uppställningsplatser under något slags halvtak, med typ rampkoppling ? Hur många bussar var totalt stationerade i Mora ?
Bilden måste var tagen vid gamla Vasagaraget? Halvtaket du menar är väl det som fanns vid det nyare garaget som var vid nuvarande resecentrum?

Bengt H

En bild från samma garage sommaren 1971 när det var hemvist för GDG-bussar. Bussarna är 3601 och 3701.

1896

Citat från: j-a skrivet 19 november 2015, 16:57:46 PM
Bilden måste var tagen vid gamla Vasagaraget? Halvtaket du menar är väl det som fanns vid det nyare garaget som var vid nuvarande resecentrum?

Ja, exakt, hade Wasatrafik ett garage på annan plats i Mora före det ?  ???  Vart i Mora låg det ?  ???

j-a

Citat från: Kung Vasa skrivet 20 november 2015, 08:02:56 AM
Ja, exakt, hade Wasatrafik ett garage på annan plats i Mora före det ?  ???  Vart i Mora låg det ?  ???
Ja fd GDG garaget på andra sidan järnvägen mitt emot Strandens skola mellan stora vägen och siljan,i närheten där Jarle åkeri/DHL är nu

1896

Det vore alltså kul med en helhetsbild på det nyare Wasatrafik garaget/depån, den som låg i närheten av Järnvägsstationen.  :)

När flyttade Wasatrafik in i dessa lokaler ?  ???

Finns GDG garaget kvar, eller är byggnaden riven ?  ???

j-a

Citat från: Kung Vasa skrivet 23 november 2015, 10:50:17 AM
Det vore alltså kul med en helhetsbild på det nyare Wasatrafik garaget/depån, den som låg i närheten av Järnvägsstationen.  :)

När flyttade Wasatrafik in i dessa lokaler ?  ???

Finns GDG garaget kvar, eller är byggnaden riven ?  ???
GDG garaget är rivet sedan länge :(