Huvudmeny

Dagens SL linje 850..

Startat av Bussmicke, 08 juni 2007, 01:16:36 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Nice, en sån här bild har jag velat se sen jag såg Kerstin ha en buss stående vid stationen när jag åkte förbi med pendeln när jag skulle till Visby förra sommaren via Nynäs.

christianm

Är det här normalt eller var det tillfälligt?

Wolfie

Ser trångt ut där i dörren, ska det vara så, eller finns det en annan för passagerarna?

Bussmicke

Hej.
Det är bara den dörren.
Kerstins har kört linjen såg länge jag kan minnas, mer än 15 år..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Har några bilder till som kommer upp på hemsidan senare
//Bussmicke.

Bussmicke

Några nya bilder från dagen..

//Bussmicke.

Ersa

Trevligt. Mer bilder från Sorunda/Spångbro önskas.  :D Kul med bilder från små SL-underoperatörer i södra länet.
Jag såg en större (tung) buss tillhörande Kerstins i Spångbro i onsdags (27/6). Du lyckades inte hitta även denna, Micke?

Ersa

Citat från: Wolfie skrivet 08 juni 2007, 15:31:18 PM
Ser trångt ut där i dörren, ska det vara så, eller finns det en annan för passagerarna?

Det duger nog. SL 648 kördes vissa stäckor av en lila dito 2003, pga framkomlighet under ett brobygge i Rånäs.

Jonas Strömblad

Samma med linje 671 (Rydbo-Vaxholm via Bogesund). Dålig bärighet på bron över Pålsundet. Numera har man tydligen dispens och  kör med normalstora bussar.
/J

Bussmicke

Citat från: Verspieder skrivet 30 juni 2007, 12:10:19 PM
Trevligt. Mer bilder från Sorunda/Spångbro önskas.  :D Kul med bilder från små SL-underoperatörer i södra länet.
Jag såg en större (tung) buss tillhörande Kerstins i Spångbro i onsdags (27/6). Du lyckades inte hitta även denna, Micke?

Såg en större buss, tror det var en Irizar, vid deras mindre garage/verkstad åt sunnerbyhållet.
Fler bilder kan det bli när jag gör min promenad (Delvis med bussåkning) Sunnerby-Spångbro-Ösmo, finns en del Runstenar längs vägen..
//Bussmicke.

Bussis

jasså broder......har du hittat en ny passion i livet?? är alla bussar slut nu??*ler*...

Bussmicke

He he, nää långt ifrån.
Vidga vyerna du vet..
//Bussmicke.

Bussis

*s*..ja jag förstår.....