Gammal SJ buss.

Startat av Ingwar Åfeldt, 10 november 2015, 19:11:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingwar Åfeldt

En buss på ett klassiskt gammal SJ vykort, SJ 2286! Jag hade förmånen att få köra en av dessa vagnar i ett par abonneringar i mitten av 60-talet. På Svensk Busshistoria anges att reg numret på 2286 var A723, men bilden visar att det var A721.

M v h
Ingwar

Gunnar D

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 10 november 2015, 19:11:49 PM
En buss på ett klassiskt gammal SJ vykort, SJ 2286! Jag hade förmånen att få köra en av dessa vagnar i ett par abonneringar i mitten av 60-talet. På Svensk Busshistoria anges att reg numret på 2286 var A723, men bilden visar att det var A721.

Intressant! I okt 1962 fanns 2279 (A720) i Huddinge/Kvarnbergsplan, antar den var i samma serie som 2286.

/Gunnar

BengaB40

Hej! Vad tacksam man kan vara som "bussolog" att SJ tryckte upp detta reklamvykort både när det gäller bussens och omgivningens skönhetsvärde! Mitten av 50-talet när allt var som bäst!  Hälsn. BengaB40

WalleW

Wow !
Bland det maffigaste bland bussar man kunde se och åka i den tidseran. Jag hade nöjet att få åka i en sådan Sumpan - Bromma flygplats t o r en gång. En klass-kompis´ pappa var SAS-pilot.
Den var i lackerad SAS´ färger, ljusgrått och vitt om jag inte minns helt galet och användes som personal-vagn / hotell-pendel för SAS-personal och strandade flyg-passagerare. Jag har inte kunnat hitta någon bild på bussen med nämnda färg-sättning.

Men Lasse / LYR hittade en åt mig:

/   M v h   Walle

roggek

Är det någon som vågar sig på en gissning var bilden är tagen någonstans. Jag får vibbar av Djurgården?

Mr G

Diplomatstaden, Nobelgatan
吉先生