Buss vid olyckplats

Startat av Fredde, 26 november 2007, 01:43:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Danne B.

Var bussen inblandad i olyckan?

Varför är bromsljusen tända på bussen?

//Danne

Peter Elmheden

Nu gissar jag bara, föraren trycker på bromspedalen?  :)

Fredde

Ingen buss ska ha varit inblandad. Dock vad vägen avstängd i flera timmar, så det måste ha varit jobbigt att bromsa så länge..

Hör inte vagnen hemma söder om stan förresten?

/F

Danne B.

Citat från: Peter Elmheden skrivet 26 november 2007, 10:53:52 AM
Nu gissar jag bara, föraren trycker på bromspedalen?  :)

Ja, för det är den normala reaktionen att sitta och göra vid vägrenen efter en olycka?! Jag hade nog gått ut och hjälpt till...

//Danne

Danne B.

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 november 2007, 11:17:14 AM
Enkelare än så.
Gissningsvis är framdörren öppen = dörrbromsen ansatt = bromsljuset tänt.

//Lars

Lyser dom vid ansatt dörrbroms? Jag har inget minne av att dom gör det på våran B10 BLE -95, men det kanske är en feature som kom senare?

//Danne

Carl W

Jag reagerade på en annan sak. Varför står han i vägrenen? Hade tänkt att smita förbi?

Johan Hansson

troligen för att lämna friväg åt utryckningsfordonen.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

robbes

kanske är vittne till olyckan och som johan h skrev körde han undan för att ej stå i vägen för utryckningsfordon eller som jag sett  privat bilister göra om det är stopp i kör fälten så ta rman vägrenen så han kan ju blockera den med så att ej bilarna kom fram där

Johan Hansson

Citat från: robbes skrivet 26 november 2007, 14:49:13 PM
kanske är vittne till olyckan och som johan h skrev körde han undan för att ej stå i vägen för utryckningsfordon eller som jag sett  privat bilister göra om det är stopp i kör fälten så ta rman vägrenen så han kan ju blockera den med så att ej bilarna kom fram där

Instämmer helt på att han troligen blivit ombed att ställa sig där för att hindra såna idioter som inte tål köer och som tar väggrenen för att spara tid undrar om den den person som skulle välja väggrenen vi att vi andra normala personer skulle gör likadant om han råkar ut för en trafikolycka..
Händer ofta på motorvägarna.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.