Elbussar till Eskilstuna i december

Startat av Taunusch, 04 november 2015, 17:27:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Taunusch

På självaste luciadagen, den 13/12 sätts de två nya elbussarna i drift hos Transdev i Eskilstuna för att gå på servicelinjerna 30/31.

Invigning kommer att ske under högtidliga former runt lunchtid den 11/12.

Antar att 3242 och 3243 efter detta inte har någon vidare framtid här i stan, de är väl inte så lätta att använda till något annat. Det har förekommit en del kritik mot att de inte var lämpliga på servicelinjen som de anskaffades till heller.

Bussmicke

Trevligt, då blir det Eskilstuna i vinter då
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Bussarna befinner sig i Sverige nu, tre bilder om bussarnas utseende ligger ute på Transdevs intranät, men jag har svårt för att publicera dessa här då bilderna är en skärmdump från mobilen.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Taunusch

Igår invigdes de två BYD-elbussarna i Eskilstuna, reg-nr TOZ856 och TPA667.

Till en början kommer de vara folierade i blått med reklam om att det är elbussar, sedan kommer det bli Sörmlandstrafikens vanliga gröna färgsättning.

Någon som känner till vagnsnummer?

Fredde

AdmirT

Citat från: Taunusch skrivet 12 december 2015, 12:36:56 PM
Igår invigdes de två BYD-elbussarna i Eskilstuna, reg-nr TOZ856 och TPA667.

Till en början kommer de vara folierade i blått med reklam om att det är elbussar, sedan kommer det bli Sörmlandstrafikens vanliga gröna färgsättning.

Någon som känner till vagnsnummer?

Har för mig att det var 0090 och 0091
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

//Bussmicke.

Bussmicke

Rullar de dagligen nu? Lördagar?
Hur länge är de ute, räcker laddningen hela dagen som servicelinjerna går?
//Bussmicke.

Taunusch

Citat från: Bussmicke skrivet 21 januari 2016, 12:54:40 PM
Rullar de dagligen nu? Lördagar?
Hur länge är de ute, räcker laddningen hela dagen som servicelinjerna går?

Bäst att du kollar innan men laddningen ska inte vara några problem. Jag har för mig att kapaciteten var 30 mil per laddning, kanske några mil kortare i rådande temperaturer.

Bussmicke

Ska till Norrköping senare idag och far hem på lördag och tänkte hoppa av i Eskilstuna och kolla på vägen hem.
//Bussmicke.