Nya bilder ifrån Jönköping 21/9 2015 [Bilder]

Startat av Viktor Andersson, 01 november 2015, 01:46:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viktor Andersson

God kväll alla buss snackare.

Då var det dags för mig att lägga upp till bilder ifrån i Jönköping då.

Resten finns på hemsidan som vanligt.
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

Mattias Petersson

2ans bild ville inte bussföraren vara med på bild ???
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Petersson. skrivet 01 november 2015, 02:18:13 AM
2ans bild ville inte bussföraren vara med på bild ???

Det är inte helt ovanligt att spanska turistbussförare inte vill vara med på bild. Men i det här fallet kan det ju finnas en annan anledning, t ex att föraren ville ta sig en slummer medan han väntade eller att han dragit ner gardinerna för att solen inte skulle göra förarplatsen olidligt varm tills AC-n kom i gång. På spanska lokaltåg och spårvagnar är det vanligt att gardinerna i bakhytten dras ner av just den anledningen.

Vid bussfotografering i Spanien har jag mött ungefär samma reaktioner som man brukar möta här hemma: 90 procent bryr sig inte, 5 procent visar med minspel eller finger sitt missnöje och 5 procent vinkar och/eller ler.

Ted Selander

Citat från: Viktor Andersson skrivet 01 november 2015, 01:46:04 AM
God kväll alla buss snackare.

Då var det dags för mig att lägga upp till bilder ifrån i Jönköping då.

---

Trevlig med sådana vardagsbilder jag själv har svårt att hinna med att ta. 1401-05 med ursprung hos Arriva i Danmark, planeras tas ur trafik till sommaren 2016 pga. uppnådd avtalad maxålder.

Viktor Andersson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 01 november 2015, 07:55:08 AM
Det är inte helt ovanligt att spanska turistbussförare inte vill vara med på bild. Men i det här fallet kan det ju finnas en annan anledning, t ex att föraren ville ta sig en slummer medan han väntade eller att han dragit ner gardinerna för att solen inte skulle göra förarplatsen olidligt varm tills AC-n kom i gång. På spanska lokaltåg och spårvagnar är det vanligt att gardinerna i bakhytten dras ner av just den anledningen.

Vid bussfotografering i Spanien har jag mött ungefär samma reaktioner som man brukar möta här hemma: 90 procent bryr sig inte, 5 procent visar med minspel eller finger sitt missnöje och 5 procent vinkar och/eller ler.

När jag tog bilden såg jag inte ens chauffören så jag tror att chauffören har rullat ner och somnat en stund

Citat från: Ted S skrivet 01 november 2015, 11:15:35 AM
---

Trevlig med sådana vardagsbilder jag själv har svårt att hinna med att ta. 1401-05 med ursprung hos Arriva i Danmark, planeras tas ut trafik till sommaren 2016 pga. uppnådd avtalad maxålder.

Tack så mycket. Okej synd för dom går väldigt bra annars ju
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson