Huvudmeny

Bilder Madeira 2015

Startat av metalurg, 26 oktober 2015, 15:44:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Tack för bilderna, riktigt trevligt!

Det ser ut som ett rullande bussmuseum... :D

Bussmicke

OTROLIGT! Ett ställe med Riktiga bussar och inget Låggolvfåneri. Det bästa av allt, MAN och Citarofritt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussmicke skrivet 27 oktober 2015, 12:07:41 PM
OTROLIGT! Ett ställe med Riktiga bussar och inget Låggolvfåneri. Det bästa av allt, MAN och Citarofritt.

Jag ser MAN på bild 16, 17 och 20...  ;) Dock är Funchals stadsbussar väl bara Volvo och DAF.
Många av Funchalbussarna på bild rullade redan när jag var på Madeira för 15 år sedan...
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Syftar på den standardmodellen alla köper till städerna här i landet
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

Mycket trevliga bilder!
Samma bussmodeller användes i Lissabon när jag var där för många år sedan, så det var kul att se att de överlevt på Madeira.
Camo verkar vara ungefär lika vanligt i Portugal som Säffle i Sverige vilket inte är så konstigt med tanke på att det är en inhemsk karossör i båda fallen.
//Fredrik

Bussmicke

//Bussmicke.