Längs spv-linje 15...fast hösten 2015...

Startat av WalleW, 25 oktober 2015, 14:06:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

WalleW

Hej igen...
...och tack för biståndet med bilduppladdningen !
Dessa amatör-mässiga bilder tog jag under en Solna-Sumpan-resa för några veckor sedan. Mest för att kunna jämföra med Greger Larssons bifogade bilder i hans tidigare inlägg "Spårvagnar på Sundbybergslinjen sent 50-tal" och "Tre till från Sundbybergslinjen" här på forumet. En del är sig likt, annat inte alls efter ca 55 år...

/   M v h   Walle

Hpl Filmstaden för spv-linje 15 och busslinje 15 / 515  -  T-stn Näckrosen

Sundbybergsgränsen mot NO

Sundbybergsgränsen mot NV

Korsningen Fredsgatan - Tulegatan  (Sundbybergs IP)

Jonas Gustafsson

Citat från: WalleW skrivet 25 oktober 2015, 14:06:31 PM
Hej igen...
...och tack för biståndet med bilduppladdningen !
Dessa amatör-mässiga bilder tog jag under en Solna-Sumpan-resa för några veckor sedan. Mest för att kunna jämföra med Greger Larssons bifogade bilder i hans tidigare inlägg "Spårvagnar på Sundbybergslinjen sent 50-tal" och "Tre till från Sundbybergslinjen" här på forumet. En del är sig likt, annat inte alls efter ca 60 år...

/   M v h   Walle

Hpl Filmstaden för spv-linje 15 och busslinje 15 / 515  -  T-stn Näckrosen

Sundbybergsgränsen mot NO

Sundbybergsgränsen mot NV

Korsningen Fredsgatan - Tulegatan  (Sundbybergs IP)

Konstigt, jag ser inte bilderna fastän du verkar ha gjort korrekt bildlänkning.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 25 oktober 2015, 17:18:35 PM
Konstigt, jag ser inte bilderna fastän du verkar ha gjort korrekt bildlänkning.
//Jonas G

Verkar som om bildadressen blivit fel.

WalleW

Jaha ja!
Det var konstigt... Alla bilderna var där på eftermiddagen, jag var jättestolt över att ha fixat det. I de två följande inläggen lyckades jag också mixa dem med Greger Larssons bifogade bilder för en "direkt" jämförelse.
Lagrar inte forumet bilderna när de väl har bifogats texten tro...?

/   M v h   Walle

Staffan Sävenfjord

Citat från: WalleW skrivet 25 oktober 2015, 17:51:51 PM

Lagrar inte forumet bilderna när de väl har bifogats texten tro...?

/   M v h   Walle

Forumet lagrar inga bilder. Det direktlänkar bara till bilder som finns på annan server. Du har väl inte tagit bort dem från uppladdningsplatsen bilddump.se sedan de visats första gången i Bussnack? Eller bara laddat upp dem temporärt?

WalleW

Nog tidsbegränsat... Provar med annan server...

/   M v h   Walle

WalleW

Nu verkar det funka till belåtenhet med bilderna  :)... Valde Pictures.se som server...

/   M v h   Walle

Staffan Sävenfjord

Citat från: WalleW skrivet 25 oktober 2015, 20:35:24 PM
Nu verkar det funka till belåtenhet med bilderna  :)... Valde Pictures.se som server...

/   M v h   Walle

Ja. nu syns de. Jag såg dem förut också men så försvann de. Detta tyder på att den server du hittade först bara laddar upp dem temporärt. Fortsätt med pictures.se så blir det nog bra skall du se. Du verkar ju ha en del intressanta bilder.  ;)