13 dec ny tidtabell västtrafik

Startat av S Svensson, 23 oktober 2015, 20:59:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

danneh

Några punkter jag noterar.. Inga planerade ändringar för att lösa övertrycket trafiken mot Billdal och den allt långsammare Rosa-X (nu är det uppe i 3min längre restid jämfört med fd L80), som inte bara gäller under högtrafiken. Framförallt inte om man jämfört med Blå-X som rullar (mer eller mindre) tom till/från Särö/Kullavik under dagarna.
Och: Vad är de för kvartstrafik de talar om på Blå-X under helgerna? Det är och kommer va halvtimmestrafik på helgerna på den enligt tidtabellen..
Ett stort lyft för de boende i Kallebäck som får 5-min trafik med L50 i högtrafik.
L84/182 kör inte längre via Askims Torg, hade det inte varit bättre att köra L84 enbart mellan Askims Svartemosse och Marklandsgatan?
Samt att L53 läggs ner och lämnar Minelundsvägen-Södra Datavägen utan busstrafik..

Rikard

Det jag reagerar på är att de tar bort stoppet på Mölndals Centrum för linjenummer 751 som vi nyligen börjat med. Det är ett populärt stopp då det blir snabbt och lätt byte till spårvagnen. Numera är det nästan ingen som åker med upp till Mölndals Station utan de byter nere vid Mölndals Centrum istället.
Rikard.

Ronald M. Jannesson

Linje 53 via Södra DELTAvägen ska det vara...Hur många var det som reste där då?? Inte många förmodligen...Men den hållplatsen har väl hängt med sedan 1972 då Kvillegaraget byggdes, nu är det slut... :-\ Äntligen ett par tomma busskurer att "gosa" i i den här sta´n numera...

Ronald M. Jannesson

När det gäller Askims Stationsväg så är det, enligt min mening, återigen ett totalt uppgivande inför privatbilismen. Visst vägen är smal men förbjud då hellre privatbilismen där istället för att bussarna ska behöva flytta på sig. Kommer säkert igen den här totala uppgivelsen på fler platser. Västtrafik mesigt som vanligt. :-X

Erling.L

Citat från: Ronald M. Jannesson skrivet 15 december 2015, 20:50:17 PM
Linje 53 via Södra DELTAvägen ska det vara...Hur många var det som reste där då?? Inte många förmodligen...Men den hållplatsen har väl hängt med sedan 1972 då Kvillegaraget byggdes, nu är det slut... :-\ Äntligen ett par tomma busskurer att "gosa" i i den här sta´n numera...

Dom e redan bortfraktade ;)
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Jonas Gustafsson

En ändring som inte är med i förteckningen är att de två varianterna av linje 73, som tidigare från Angered C skyltats "73 Gårdsten medsolsvarv" respektive "73 Gårdsten motsolsvarv" nu skyltas "73A Gårdsten Centrum via Peppargatan" respektive "73B Peppargatan via Gårdsten Centrum". Jag kan inte påminna mig om att tilläggsbokstäver förutom X någonsin förut använts i Göteborgs busstrafik. Rätta mig gärna om jag har fel.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

31X fanns väl, i alla fall för nå´t år sedan.., eller?

Så nu kan man inte bekvämt åka buss till Kvillegaraget längre?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussmicke skrivet 16 december 2015, 10:19:54 AM
31X fanns väl, i alla fall för nå´t år sedan.., eller?

Jag skrev ju "förutom X" ;)

Citat från: Bussmicke skrivet 16 december 2015, 10:19:54 AM
Så nu kan man inte bekvämt åka buss till Kvillegaraget längre?

Inte ända fram till grinden, men linje 40 stannar ju inte så långt därifrån.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.