DÖ-tråkig partiledardebatt i svt 2...

Startat av WalleW, 12 oktober 2015, 16:44:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

WalleW

Jag hoppades att det skulle bli lite mer hetta och intensitet i rubricerat, men det var nog för kort förberedelsetid för att kunna presentera något nytt i samband med DÖ´s upplösning.
Det blev i stället det mer vanliga tjyv- och rackarspelet för galleriet. Åkesson nöp nog en halv bonuspoäng när han undrade hur allianspartierna kunde stå där och göra ner regeringens budgetförslag så totalt med vetskapen om att alliansen ändå kommer att släppa igenom den...  Vi får väl se...
För övrigt var det bara bristande kunskap om hur Nato fungerar som lyste igenom på sina håll. Att uppdatera sig på Natos stadgar hade inte varit fel...

/   M v h   Walle

Peter Rost

Det var en rätt sansad debatt. Tycker att Både Kinberg-Batra, och Löven har "spottat upp sig" något, mot tidigare. Debutanten Ebba Busch Thor klarade sig bra, även om jag inte delar hennes åsikter. Återstår att se hur det går med de rödgrönas budget.

//Peter

1896

Lövén fick in en fullträff när han påpekade att Alliansen under 8 år har hävdat att sänkt arbetsgivaravgift för ungdomar ger fler jobb, fast arbetslösheten bland unga har ökat under dessa 8 år, och trots det, så står alliansen fast vid ovanstående. Huvudlöst enligt min åsikt.

WalleW

Citat från: Peter Rost skrivet 13 oktober 2015, 06:20:24 AM
Det var en rätt sansad debatt. Tycker att Både Kinberg-Batra, och Löven har "spottat upp sig" något, mot tidigare. Debutanten Ebba Busch Thor klarade sig bra, även om jag inte delar hennes åsikter. Återstår att se hur det går med de rödgrönas budget.

//Peter

Jag håller med Dig om detta. Delar av "pajkastningen med siffror" blev lite snedriktad och rätt verkningslös med tanke på att det rådde en rejäl lågkonjunktur strax efter valet 2006 och några år framåt.   
Intrycket efter "den kompletterande" P1-debatten mellan Kinberg-Batra och Löfvén igår är väl att osäkerheten kring de rödgrönas "frikort" för budgetförslaget verkar ha eskalerat något. Mycket kan hända under utskottens behandling av förslaget, kan det sammanfattas med...
Att söka blocköverskridande lösningar i tunga frågor är aldrig fel, knäckfrågan kan väl bli hur stort inflytande MP och V får. Många S- och Allians-väljare är ju redan nu kritiska till S-samarbetet med dessa. Men nu sitter ledamöterna på sina kammare och smider ränker och planer...

/   M v h   Walle