Se Sundbyberg och sedan DÖ...

Startat av WalleW, 10 oktober 2015, 20:37:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

WalleW

...sjungs det i en inte längre så känd visa. "...möt våren i Södertälje...", fortsatte den...

Men igår var jag på återbesök i Sundbyberg och fotade lite längs gamla spv-linje 15. Väl hemkommen var det dags att DÖ...jag menar för DÖ, att få sin dödsdom.
M a o dags för våra riksdags-ledamöter att kliva ut ur sin hittills "skyddade politik-verkstad" och börja snickra ihop en rikspolitik som är anpassad till verkligheten på hemmaplan och i omvärlden. Det omvända fungerar inte längre...
Vad som faller ut av detta, utom lite kaos på kort sikt, är svårt att sia om i nuläget. Ett extra val känns i a f inte realistiskt före vårbudgeten, men förändringar i tonläget hos den nu återupplivade oppositionen kommer säkert att märkas av.

Jag åkte inte hem via Södertälje...

/   M v h   Walle

BengaB40

Hej! Hösten är här, men idag cirklade en citronfjäril runt mig på min dagliga halvmilspromenad! Kanske blev den fjäril igår efter att ha levt som larv under de rassliga löfven alltför länge! Frisk luft och sol fick den i alla fall efter den ruggiga DÖ-perioden!  Hälsn. BengaB40

Björn Forslund

Solen skiner idag. Tittar på vår hängbjörk. Löfven faller.....

WalleW

God förmiddag, Benga, Björn och ni andra som njuter lite extra idag ..!

Vaknar till en fantastiskt vacker höst- och frost-vacker Roslags-morgon. Solen skiner skönt värmande och luften känns extra klar och syre-rik denna söndags-morgon, liksom lättare att andas... :). Kan inte påminna mig om att i närtid ha upplevt en så positiv känsla av att se löfven skrumpna och falla till marken omgärdade av höstens vackra färger (utom det röda vildvinet som blev frost-svart redan i fredags, som av en händelse...).

Ja, DÖ kan väl ändå liknas vid ett rejält skrubb-sår, man vet aldrig hur länge det varar, om man säger...
Jag vill tro att alla skattebetalande medborgare i Sverige har någon slags grund-uppfattning om hur demokratin, baserad på fria val, ska fungera till vardags. Att ca 35 procent ska styra över ca 65 procent (i åtta år var det sagt  :o, men knappast "tänkt" ::)) ingår inte i det demokrati-tänket, och därför var DÖ dömd till undergång förr eller senare.
Känns bra att det blev "förr", och då inte bara för att jag vann ett litet vad om att DÖ skulle falla före nyår  :).

Det ska bli både spännande och underhållande att följa partiledar-debatten i svt2 Agenda kl 20.00 ikväll. Partiledarna verkar ladda upp för fullt, ingen av dem kunde komma till tv4´s Nyhets-morgon i morse p g a tidsbrist (och/eller att Marcus Oscarsson redan var där  :))). Oregisserat och med så kort varsel inför det nya politiska läget kan det bli mycket intressant...

Dessutom är det tydligen den "Internationella kom-ut-dagen" idag, det hade jag ingen aning om. Men hustrun visste, så hon såg till att jag kom ut i trädgården och gjorde lite höststädning i det vackra vädret... :)

/   M v h   Walle

Peter Rost

Mr G

Citat från: Björn Forslund skrivet 11 oktober 2015, 10:33:08 AM
Solen skiner idag. Tittar på vår hängbjörk. Löfven faller.....

Menar du att din Björklund står där naken  :o
吉先生

Björn Forslund

Citat från: Mr G skrivet 11 oktober 2015, 16:15:36 PM
Menar du att din Björklund står där naken  :o

Ja,snart finnes icke ett Lööf kvar! ;D