Scania Omnicity led på linje 157 - 1 oktober 2015 (Arriva)

Startat av Mikael T Nilsson, 01 oktober 2015, 17:11:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Idag dök en Scania Omnicity-ledvagn upp på linje 157. Det hör inte till vanligheterna numera.

Tydligen har Arriva 7164 flyttats från Märsta till Lunda. Enligt Transportstyrelsen ska flytten till Lunda ha skett 3 september i år.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikey

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 oktober 2015, 17:11:26 PM
Tydligen har Arriva 7164 flyttats från Märsta till Lunda. Enligt Transportstyrelsen ska flytten till Lunda ha skett 3 september i år.

Den flyttade från Märsta till Ekerö i Augusti 2012, och så nu i somras från Ekerö till Lunda.

Mikael T Nilsson

Citat från: Mikey skrivet 01 oktober 2015, 17:26:25 PM
Den flyttade från Märsta till Ekerö i Augusti 2012, och så nu i somras från Ekerö till Lunda.

Tack för uppgiften! Uppgifterna hos Transportstyrelsen verkar alltså släpa efter lite.

Kul i alla fall att se en Omnicityledbuss i detta trafikområde. Senast jag såg Omnicity ledbuss på linje 157 var när Keolis var entreprenör för Råsta. Råsta (dock numera Arriva) har de flesta turer på linje 157, men även Lunda har
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

igel

Peter Rost

Trevligt! Det finns väl bara ett fåtal Omnicity-led kvar i trafik i SL-området.

//Peter

Mikael T Nilsson

Citat från: Peter Rost skrivet 02 oktober 2015, 00:05:42 AM

//Peter

Tack!  :)
Jag tror att det endast finns fem Omnicity-ledvagnar kvar i SL-trafiken:
Arriva 7164: Lunda
Keolis 7301-7304: Hornsberg

Vänliga hälsningar,

Mikael

virtual1

Citat från: Peter Rost skrivet 02 oktober 2015, 00:05:42 AM

//Peter

Finns väl inte många vanliga korta heller?

Matte

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 oktober 2015, 17:11:26 PM

Hej,

Idag dök en Scania Omnicity-ledvagn upp på linje 157. Det hör inte till vanligheterna numera.

Den där brukar väldigt ofta stå på rampen vid Gullmarsplan södra om dagarna. Ofta med en chaufför som slaggar i bussen.

Peter Rost

Citat från: virtual1 skrivet 02 oktober 2015, 10:25:58 AM
Finns väl inte många vanliga korta heller?

Ekerö, och Lundadepån (Västerort) har några korta Omnicity kvar.

Fredde

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 02 oktober 2015, 08:52:56 AM
Tack!  :)
Jag tror att det endast finns fem Omnicity-ledvagnar kvar i SL-trafiken:
Arriva 7164: Lunda
Keolis 7301-7304: Hornsberg

Keolis 7301-7304 är avställda sen 24 september.

Bussmicke

Namne, trevlig bild. Synd med bilfronten som sticker fram. Finns inget förstör en bild så mycket. Jo en halv person eller en arm som sticker fram i bildkanten då.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 03 oktober 2015, 10:32:06 AM
Namne, trevlig bild. Synd med bilfronten som sticker fram. Finns inget förstör en bild så mycket. Jo en halv person eller en arm som sticker fram i bildkanten då.

Sånt kan man ju alltid sudda bort. Visst de är lite jobb, men de går rätt bra faktiskt.
;-)

Bussmicke

Citat från: Leif D skrivet 03 oktober 2015, 15:08:39 PM
Sånt kan man ju alltid sudda bort. Visst de är lite jobb, men de går rätt bra faktiskt.

Här sticker bilen fram för mycket för att det skall gå.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO

Citat från: igel skrivet 01 oktober 2015, 23:10:18 PM
Vad kallas dörrarrangemanget (2+2-½+1)  ;)

Det såg lite knepigt ut med dörrarna. Har ett dörrpar byggts bort?