1a bussarna jag körde på Busslink & Nobina

Startat av Matte, 27 september 2015, 16:05:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Matte

För 14 år sedan just på midsommarafton så började min karriär som bussförare med nytaget körkort för behörighet D 2 veckor tidigare. Den 1:a bussen jag körde med i linjetrafik på mitt nya arbete levererades 1986 som en Volvo B10M H25 6156 till AB Storstockholms Lokaltrafik och levde kvar till 2003 i Busslinks regi med SL BUSS AB som ägare där i mellan.
Måste tacka Bussmicke för dom 2 bilderna han har lånat ut till mig för att kunna göra detta inlägg.

14 år och 2 veckor senare körde jag min första buss för Nobina och det va just samma nummer på olika bussar från olika bolag. 6156 va just den bussen jag började min karriär som bussförare på Nobina. Det enda dom har gemensamt är att det är Volvo ledbussar fast det är 19 år åldersskillnad och samma nummer.

Bussmicke

Trevlgt, kul att du gillade dem. Själv sitter jag i en bil mellan Kiruna och Narvik.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Matte

Citat från: Bussmicke skrivet 05 oktober 2015, 19:07:18 PM
Trevlgt, kul att du gillade dem. Själv sitter jag i en bil mellan Kiruna och Narvik.

Jodå dom va bra. Kul att du kunde hjälpa till i denna udda händelse.