Vilka bolag har trafiken i Göteborg med förorter?

Startat av Stefan P, 19 september 2015, 12:55:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

I Stockholm med förorter kör Arriva, Kelios, Nobina och i Malmö kör Nobina med flera.

Vilka bolag har trafiken i Göteborg med förorter? Jag känner till några sycken, hur stor andel av trafiken har de?

mvh Stefan P

Rikard

Hur stor procent av trafiken Keolis kör vet jag inte men det jag vet e följande.
Keolis kör trafiken i Mölndal 75x och 76x numren, Härryda (601,605), Angered, Partille och på Hisingen liksom Electricity projektet på linje 55 från Arendal. 4 garage + Volvos i Arendal (10 bussar) totalt ca 400 bussar.
Rikard.

Merikarhu

Transdev - Delar av Hisingen samt Västra Göteborg.
Nobina - Har några enstaka linjer, men är en småspelare i sammanhanget.
Göteborgs Spårvägar - 16X, 17, 60 samt 62, ca 60 bussar.

/Merikarhu

bisquit

Sen kör ju Sandarnar transport en hel del trafik till och från Gbg, en del som UE åt Keolis.

Jonas Gustafsson

Citat från: Merikarhu skrivet 19 september 2015, 19:39:50 PM
Transdev - Delar av Hisingen samt Västra Göteborg.
Nobina - Har några enstaka linjer, men är en småspelare i sammanhanget.
Göteborgs Spårvägar - 16X, 17, 60 samt 62, ca 60 bussar.

/Merikarhu

Och 59 Nils Ericsonterminalen - Marieholm.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

crille99

Nettbuss röd Express  landvetter-torslanda, Nettbuss har även kungsbacka om man nu skall benämna KBA för förort, Nettbuss har även 300 330 mellan GBG-Kinna

Bussmicke

Citat från: bisquit skrivet 20 september 2015, 02:26:44 AM
Sen kör ju Sandarnar transport en hel del trafik till och från Gbg, en del som UE åt Keolis.

Sandarba Transporter: 57, 114 Ö-Snabben, Blå, Landvetter. Snart ett område till jag inte minns Just nu.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussmicke skrivet 09 oktober 2015, 22:41:01 PM

Snart ett område till jag inte minns Just nu.

Orust, från juni(?) 2016. Sandarna kör också all flextrafik i Göteborgs stad.
//JG
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

joacimw

Jonas Gustafsson

Citat från: joacimw skrivet 10 oktober 2015, 05:48:12 AM
Även 611 kör sandarna transport

Jo, men den går ju i Härryda kommun och det var väl det Micke menade är han skrev Landvetter.
//Jonas

joacimw

Bussmicke

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 10 oktober 2015, 22:09:48 PM
Jo, men den går ju i Härryda kommun och det var väl det Micke menade är han skrev Landvetter.
//Jonas
Jo precis

//Bussmicke www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.