Nytt och rött på 677

Startat av Niclas Rosenius, 18 september 2015, 00:22:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Lars_L skrivet 22 september 2015, 07:49:51 AM
Nja, bara för att Nobinas VDL-vagnar inte klarar det, så är det ju inget synonymt med dubbeldäckare som sådana. Handlar ju mer om hur man specificerar vagnarna och om man utgår från en långfärdsmodell, som man försöker köra med i linjetrafik, eller om man utgår från en stadsbussmodell och "piffar upp" till regionalstandard.

Visst är det så. Jag syftade mest på VDL-fordonen i Norrtälje, och att de blir rätt långsamma och ineffektiva om de sätts in på "vanliga" linjer med täta stopp, som 639 och 647/677. Redan idag finns det ju missnöje med att de täta stoppen längs Roslagsvägen i Stockholm slöat ner 676 en hel del, medan normalbussarna på 639 piper iväg som vanligt.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niclas Rosenius

   Den 22/9 gick denna med.

   

   //Niclas

Matte

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 september 2015, 21:56:32 PM
   Den 22/9 gick denna med.

   

   //Niclas

Ser att dessa bussar inte har samma lysen fram som våra i Södertörn. Vi har dags lysen i LED i fronten på dom.

Ersa

Citat från: Matte skrivet 27 september 2015, 22:03:39 PM
Ser att dessa bussar inte har samma lysen fram som våra i Södertörn. Vi har dags lysen i LED i fronten på dom.

I Uppland (där även Norrtälje ligger) är det istället tyvärr andra rutiner, i form av täta intervaller på byten av xenonlamporna i halvljusen.