Bra Restauranger i Borås resp Alingsås

Startat av scaniaolsson, 13 september 2015, 20:59:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

scaniaolsson

Go kväll.

Eftersom jag vet att det finns rätt gott om skribenter från 7-häradsområdet här så undrar jag om man kan få lite tips av er.
Skulle behöva tips på bra restauranger i Borås resp Alingsås.

Bra ställen med bra mat och vettiga priser.
Kommer att bo på Scandic i Borås resp Grand i Alingsås, så inom lagom avstånd från dessa.

Med vänlig hälsning
Peter
Fordonsintresserad elmontör.

S Svensson

Det finns en restaurang vid Krokshallsberget och torget på andra sidan gatan.Sedan vet jag inte om gamla grand finns kvar.

Staffan Sävenfjord

Citat från: S Svensson skrivet 13 september 2015, 21:15:20 PM
Det finns en restaurang vid Krokshallsberget och torget på andra sidan gatan.Sedan vet jag inte om gamla grand finns kvar.

Du menar Sven-Erik (gamla Trägårn) vid Sven Eriksonsplatsen och Kök'et på Krokshallstorget, alltså nära Resecentrum. Bra restauranger båda, fast det är ju en bit från Scandic. På Allégatan och Yxhammarsgatan alldeles i närheten av Scandic finns många bra krogar.

scaniaolsson

Någon av krogarna runt Allégatan & Yxhammarsgatan du personligen kan rekommendera Staffan ??

Sen finns ju naturligtvis Scandics egen restaurang också.

Även i Alingsås mottages tips tacksamt, kommer att övernatta där kvällen efter att vi varit i Borås.

Staffan Sävenfjord

Citat från: scaniaolsson skrivet 13 september 2015, 22:37:52 PM
Någon av krogarna runt Allégatan & Yxhammarsgatan du personligen kan rekommendera Staffan ??

Sen finns ju naturligtvis Scandics egen restaurang också.

Även i Alingsås mottages tips tacksamt, kommer att övernatta där kvällen efter att vi varit i Borås.

Det var länge sedan jag åt på någon av dem så jag vågar inte särskilt rekommendera någon. Men du kan nog lugnt gå in på vilken som helst av de många krogarna i området. Tyvärr gick Borås bästa restaurang (sedan Svenska Krogen försvann) i konkurs för någon vecka sedan.

scaniaolsson

Kan nu meddela att det blev Brasseriet på Allégatan, trevligt ställe med god mat, mycket trevlig personal och humana priser. Klart rekomenderbart