Huvudmeny

GS Buss 662

Startat av Bussmicke, 09 september 2015, 14:09:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erling.L

lite trånga på förarplats o krånglande dörrar ibland men sköna o köra
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

S Svensson

GSAB anskaffade ganska många bussar samtidigt. Jag minns att det var ett antal varianter.
Men jag tyckte faktisk om att åka i den typ som har nummer 662. Dessa gick ganska bra och var någorlunda bra att åka i. Oudsten ledbussar var också bra åka i eftersom stolsavstånden var rimliga.
Vart tog boggiebussarna typ 662 vägen. Jag är nästan aldrig i Göteborg längre.

Erling.L

Dem försvann när Keolis tog över i stan
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Calle

Citat från: S Svensson skrivet 11 september 2015, 22:04:17 PM
GSAB anskaffade ganska många bussar samtidigt. Jag minns att det var ett antal varianter.
Men jag tyckte faktisk om att åka i den typ som har nummer 662. Dessa gick ganska bra och var någorlunda bra att åka i. Oudsten ledbussar var också bra åka i eftersom stolsavstånden var rimliga.
Vart tog boggiebussarna typ 662 vägen. Jag är nästan aldrig i Göteborg längre.

När VTC (Volvo Truck Center) väl skötte dessa, så höll dom bra, och var väldigt tysta. Men, saknades motorplåten under motorrummet, så "smattrade" det ganska rejält från motorn.  :-X

Jonas Gustafsson

Citat från: Calle skrivet 13 september 2015, 21:59:38 PM
När VTC (Volvo Truck Center) väl skötte dessa, så höll dom bra, och var väldigt tysta. Men, saknades motorplåten under motorrummet, så "smattrade" det ganska rejält från motorn.  :-X

Ganska högljudd motorbromsning också. På den tiden GS körde min "hemmalinje" kördes oftast dessa boggibussar eller MAN ledbussar. Man hörde tydligt hemifrån när det var en Volvo 8700 som närmade sig hållplatsen (som ligger över 200 m hemifrån!)
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussfanatikern

Även dom Volvo 8500 som GS hade lät väldigt mycket vid vid inbromsning, detta är typiskt för B12-motorn.

Calle

Citat från: Bussfanatikern skrivet 18 september 2015, 00:33:12 AM
Även dom Volvo 8500 som GS hade lät väldigt mycket vid vid inbromsning, detta är typiskt för B12-motorn.

Så gott om alla B12 8500, låter vid inbromsning.