SL Buss AB 6859

Startat av Hasse L, 03 september 2015, 12:35:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

AOR 152 - Scania CN113 1991 - SL Buss H17 6859

Nico

Härlig bild och nog har det gått några år sedan dess även om det känns så nyligen...

58:an gick väl då mellan just Roslagstulls sjukhus och Norrbacka-institutet (Karolinska) om jag inte minns alltför fel?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Karsten

Sååå trevliga stadsbussar, nästan H59 - klass!

Niclas Wennerlid

Citat från: Nico skrivet 03 september 2015, 17:17:35 PM
Härlig bild och nog har det gått några år sedan dess även om det känns så nyligen...

58:an gick väl då mellan just Roslagstulls sjukhus och Norrbacka-institutet (Karolinska) om jag inte minns alltför fel?

Det stämmer.
Däremot var det mycket ovanligt att det gick så nya bussar på den linjen. Oftast gick det H50 (Volvo B59) och mer sällsynt H2 (B10M).

// Niclas

Carl

Citat från: Nico skrivet 03 september 2015, 17:17:35 PM

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 06 september 2015, 20:44:59 PM
Det stämmer.
Däremot var det mycket ovanligt att det gick så nya bussar på den linjen. Oftast gick det H50 (Volvo B59) och mer sällsynt H2 (B10M).

// Niclas

Inte riktigt, men nästan.
Vid fototillfället körde 58'an endast sträckan Norra station-Odenplan-Roslagstulls sjukhus.

Delen Norra station-Norrbacka lades ner hösten 1988 pga bygget av västra delen av Norra Länken. Eugeniavägen fick då rivas för att ge plats åt länken, och möjligheten för 58'an att köra till Norrbackainstitutet försvann.