Rask tur til Gøteborg!

Startat av Magne, 24 november 2007, 23:25:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magne

Heisann.
I dag tok jeg turen sørover til Kristiansand. Eller, det var det jeg skulle... På bussterminalen i Oslo i dag tidlig, kom det en gammel MAN av et slag og  skulle sørover til Kristiansand. Jeg ble skuffa, og spurte sjåføren om dette var en spøk. Jeg satte meg foran og prata litt. Vedsiden av oss kom Københavnbussen og parkerte, ironisk nok med en stor og flott Neoplan Skyliner. Sjåføren på bussen min ordna litt, og vips, fikk jeg være med på svipptur til Gøteborg istedet! Jeg satte meg oppe i front, og koste meg virkelig på tur mot Sverige. Langs veien traff jeg litt busser, men grunnet litt dårlig fotolys, ble mange bilder utdratt og ekle.

E6en er under utbedring, og ut av en tunell, dukket denne Säfflebussen opp.

TIMEekspressen var i full galopp inn mot Oslo.

Denne emigrerte nordmannen var på vei mot Strømstad etter jeg passerte grensa over til "søta bror".

I Gøteborg ble jeg møtt av et hyggelig syn.

Elsk! ;D

Det jeg liker spesiellt godt med denne bussen, er at den har "aircondition spoiler" på taket. Det ser jammen meg tøft ut. Det har nesten ingen av Norge sine busser.

Langt borte i det fjerne, stod det enda flere busser fra Orustrafiken. En av disse var også en ny 9700 HD facelift. Faktisk stod det en av hver generasjon der borte. (kraftig innzoomet bilde, så dårlig kvalitet)

Denne bussen passerte meg i Gøteborg. En Volvo 9700 H - 15 meter det står GRATIS på! Hva slags tiltak er dette! Sånn vil jeg se her i Norge også! Gratis å kjøre 9700!!!  :o :)

Jeg fikk også tatt bilde av en av de nyeste Swebussene

Dette er bussen jeg kom til Gøteborg med. Dette er Lavprisekspressen sin 371. Bussen jeg skulle hjem igjen med, var 374, også Neoplan Skyliner   l

Bussene har fått påmontert lykter på taket nå ser jeg. Det skal nok komme godt med til vintersesongen. På parkeringsplassen der bussene stod parkert, var det også mange andre busser. Jeg rakk å fotografere litt før avgang mot Oslo.

En ny Travego stod parkert vedsiden av bussen jeg skulle avgårde med hjemover. Før jeg satte nesa mot hjemlandet, viste denne bussen seg fram.

Fra å være kjempe skuffa i en MAN tidlig på morningen, ble det en herlig dag til Gøteborg i en Neoplan Skyliner! Livet i en buss er herlig. ;D 
Hilsen Magne!

Besøk meg på www.magnehaheim.no

Staffan Sävenfjord

Citat från: Magne skrivet 24 november 2007, 23:25:30 PM

Denne bussen passerte meg i Gøteborg. En Volvo 9700 H - 15 meter det står GRATIS på! Hva slags tiltak er dette! Sånn vil jeg se her i Norge også! Gratis å kjøre 9700!!!  :o :)

Trevliga bilder!
Den här bussen tillhör Säfflebussen och har tydligen dekalerats för att köra gratisresor till en affär i Partille. Ni har väl sådant i Norge också?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

CS

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 november 2007, 23:36:48 PM
Trevliga bilder!
Den här bussen tillhör Säfflebussen och har tydligen dekalerats för att köra gratisresor till en affär i Partille. Ni har väl sådant i Norge också?
Det ska vara före detta Säfflebussen 3034 och tillhör numera Orusttrafiken, invnr 70387.
Så var det i alla fall för bara några dagar sedan.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=6135.msg41155#msg41155

Magne

I Norge har vi gratis buss ut til IKEA. Her brukes enten en 2007 modell Solaris, eller noe gammelt MAN. Det kan ikke måle seg med denne 9700 bussen en gang. Jeg må si jeg ble misunnelig på dere da jeg så bussen med store bokstaver "GRATIS" ! Jeg tror jeg hadde kjørt med den bussen ofte  ;D
Hilsen Magne!

Besøk meg på www.magnehaheim.no