Hybridled i Göteborg (BILDER!)

Startat av Jonas Gustafsson, 01 september 2015, 22:51:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Har lyckats få två på bild i alla fall...

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Viktor Andersson

www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

5783

Trevligt. Hade varit kul att se hos någon av SLs operatörer. Men här är det ju bara lågentré som gäller (undantaget innerstaden).

danneh

Och i innerstaden är det väl i princip "olagligt" med något annat än MAN och ev. några Scanior som överlevde..

Bussmicke

Citat från: Daniel S skrivet 02 september 2015, 10:50:22 AM
Trevligt. Hade varit kul att se hos någon av SLs operatörer. Men här är det ju bara lågentré som gäller (undantaget innerstaden).
I SL-land är ju lågentresjukan total.  Man får ju bara åka stadsbuss överallt.  Finns inte en riktig buss i Stockholm tyvärr.

//Bussmicke www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

5783

Citat från: Bussmicke skrivet 03 september 2015, 19:32:22 PM
I SL-land är ju lågentresjukan total.  Man får ju bara åka stadsbuss överallt.  Finns inte en riktig buss i Stockholm tyvärr.

Ja tyvärr, synd att de inte köper in mer låggolv. Så slipper vi trappor helt å hållet. 1-1-1 dörrar med lågentré klassar jag inte som stadsbuss.
Speciellt inte när nästan alla bussar utanför innerstaden numera har regionalstandard. Helt galet att det körs med regionalbussar i ytterstaden.

bisquit

Tyvärr så är det så att jag har inte sett många riktiga reginalbussar i Stockholm eller storstockholm på flera år. Hm nåja Vdl:erna på Norrtälje är väl ett undantag. Nej även Lågentrébussar är Stadsbussar i mina ögon. Möjligen att dem kan kallas för förortsbussar. Men saknar verkligen bussar med komfort i 08:a land.
Citat från: Daniel S skrivet 03 september 2015, 19:41:39 PM
Ja tyvärr, synd att de inte köper in mer låggolv. Så slipper vi trappor helt å hållet. 1-1-1 dörrar med lågentré klassar jag inte som stadsbuss.
Speciellt inte när nästan alla bussar utanför innerstaden numera har regionalstandard. Helt galet att det körs med regionalbussar i ytterstaden.

Bussmicke

Citat från: Daniel S skrivet 03 september 2015, 19:41:39 PM
Allt som inte är Normalgolv är stadsbussar för mig.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.