Huvudmeny

Jämställd lastbil

Startat av Gunnar D, 31 augusti 2015, 18:33:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Kan detta vara ett uttryck för en 60-40 målsättning från lastbilsjätten?  ;)

Mvh Gunnar

HJP

Haha!   :)
Möjligen, men det tar nog en tid, innan 40%-målet är uppnått  ;)

1896

Cyklisten

WalleW

Det kan vara lite kul att mixtra lite med lastbils-beteckningar på det här viset  :)...

Jag hade en tid en Volvo G89 6X2 från tidigt 70-tal. Snitsade till den lite och skruvade bl a dit en INTERCOOLER-skylt i grillen fast den inte hade det. Det retade många åkare och chaufförer tills de upptäckte att jag hade målat över "R:et" på skylten så att det blev INTE COOLER...
På mina LS- och LBS-Scanior ändrade jag om siffrorna på skyltarna i grillen, så jag hade 114 och 144:or långt innan beteckningarna introducerades...
/   M v h   Walle

1896

Jag satte ett Scania K113 emblem på bakstammen till 1896, (en Volvo B10 Alpus) blev då inkallad till chefen....  ::)

WalleW

Det blev samma för mig. Jag klistrade en varnings-lapp "Miljöfarligt gods" på en avställd buss som skulle gå till Estland.

/   M v h   Walle

Björn Forslund

En åkare i Stockholm på 60-talet var ekonomisk o köpte en Scania L66. Han blev givetvis trackad av de som körde LS76:or. Då vände han siffrorna på nosen uppochner...

WalleW

Ja, det gällde att vara innovativ om man ville sätta lite knorr på vardagen. En grus-åkare hemmavid, som hade en LS76 med stor Flobyhytt, bytte plats på siffrorna. Han ville inte "vara som alla andra"... :)