Huvudmeny

Arriva 8756

Startat av J0han, 28 augusti 2015, 16:43:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

J0han

Arriva 8756 har sedan 2015-08-13 vart registrerad på Arriva i Halmstad och ska tydligen vara omlackad i Halmstads lack, någon som vet varför?

Walter

Den behövs bättre i Halmstad efter neddragningarna i norra Sthlm?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

buskörare

Citat från: Walter skrivet 28 augusti 2015, 17:06:44 PM
Den behövs bättre i Halmstad efter neddragningarna i norra Sthlm?

Fast vi har ju alla andra liksom. Känns jättekonstigt.

Frank Persson

Vad jag vet har 8756 inte lackerats i Hallandstrafikens målning men jag vet inte.

Mattias Petersson

Kul kanske bli en resa till Halmstad fota denna bussen plus deras Citywide i Sept månad  ::)
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Walter

Citat från: buskörare skrivet 28 augusti 2015, 18:27:04 PM
Fast vi har ju alla andra liksom. Känns jättekonstigt.

Menar du alla andra VDL? Märket är nog bland det sista man tänker på när det gäller optimering av fordonen. Kam ha betydelse kring service etc men man kan väl serva VDL även i närheten av Halmstad. Att ha fler fordon än man behöver är det ju ingen operatör som har råd med. Ålder på fordon och avtalslängder har ju större inverkan på optimeringen.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

buskörare

Citat från: Walter skrivet 28 augusti 2015, 19:35:46 PM
Menar du alla andra VDL? Märket är nog bland det sista man tänker på när det gäller optimering av fordonen. Kam ha betydelse kring service etc men man kan väl serva VDL även i närheten av Halmstad. Att ha fler fordon än man behöver är det ju ingen operatör som har råd med. Ålder på fordon och avtalslängder har ju större inverkan på optimeringen.

Alla andra VDL från den beställningen menar jag. Och fler fordon, vi har 240 bussar ca varav kanske 80 är VDL. Så det handlar inte om antalet fordon hos oss.