Huvudmeny

Edlunds Trafik

Startat av Bussmicke, 24 november 2007, 22:21:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Är detta samma Edlund som den som var i Öregrund?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ove Bojarp

Edlunds i Alunda, som 5:e ägare, ursprungligen Brändströms.

Bussmicke

Jag var ute efter om det var samma företag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 24 november 2007, 22:30:21 PM
Jag var ute efter om det var samma företag.

Ja, det måste vara samma företag. Edlunds Trafik AB är registrerat aktiebolag och då får inget annat ha samma namn. Men ordinarie adress är Östhammar, vilket naturligtvis inte hindrar att de även har verksamhet i Alunda.

Fredrik Mattsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 november 2007, 23:11:16 PM
Ja, det måste vara samma företag. Edlunds Trafik AB är registrerat aktiebolag och då får inget annat ha samma namn. Men ordinarie adress är Östhammar, vilket naturligtvis inte hindrar att de även har verksamhet i Alunda.

blev sålt för något år sedan till en kille i Alunda som tog över bolaget och LZT 111 (nu byt till denna), dom har även
en lastbil med släp. Och under loggan står etab 1927.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 25 november 2007, 00:18:33 AM
blev sålt för något år sedan till en kille i Alunda som tog över bolaget och LZT 111 (nu byt till denna), dom har även
en lastbil med släp. Och under loggan står etab 1927.

Tydligen behöver Bussbranschens Riksförbund uppdatera sin matrikel. Jag trodde att man kunde lita på dem. Men Rune Edlund bör ju kunna dra sig tillbaka med ålderns rätt i dag.

Peter Öden

Hej !

Edlunds Trafik har ytterligare en buss, ATZ 260 Vlo B 10M-60 Van Hool Alizée 360,
ursprungligen GDG 2477 > Swebus 0306.

Om man kollar med CBR så står det efter bolagsnamnet, "MERGOL AB" vad nu detta är ?

Mvh Peter Ö

Signvard

Mergol AB   
OrgNr: XXXXXXXXXX   
Prästgården X
74791 ALUNDA   
Tel: XXXX-XXX XX

Oljor, oleprodukter.