Hybridled i Göteborg (ej bild)

Startat av Calle, 26 augusti 2015, 22:05:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Calle

Idag skymtades vid Centralen, en ny Volvo ledhybrid, tillhörande GS, med nummer 828. Trodde inte att det gick att få ledbuss som hybrid...? Den var iaf mycket snygg, med blänkande, blå lack. Var dock ej i trafik. Ska den måhända gå på L17?

joacimw

Med tankte på utökning på L17 lär de behövas eller?

Jonas Gustafsson

7 st är levererade, 828-834. Finns på Svensk Busshistoria. Jag har hittills bara sett dem genom staketet på Kruthusgatans depå så jag har inte brytt mig om att fota.

Sundsvall har väl ett par hybridledbussar också?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Sven W

Hej

Vid mitt besök i Göteborg igår såg jag 828 på linje 17 och 833 "Ej i trafik" vid linje 17 hpl vid Centralen.

Hälsningar
Sven

Ola Almquist

Jag såg också en, på linje 17. Hann bara tänka: "Har jag verkligen sett en sådan förut?" Varefter jag bestämde mig för att det hade jag nog. Det visade sig alltså vara fel. :)

M.v.h.
Ola

Erling.L

dom har ju fått tätare trafik sen tabellskiftet på linje 17
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

M

Jäpp Euro6 Hybrider, kommer inte ihåg antal men det kan vara 9 st.

Calle

831 gick på L17 idag. Mycket fina bussar, och tysta dessutom :-) Någon som vet om hybriderna (både korta och långa) har ljudisolering under motorn?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Hannes L

Åkte 832 häromdagen. Gick riktigt bra. Tyst, mjukt och fint.

joacimw

Esbjörn

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 26 augusti 2015, 23:14:18 PM
7 st är levererade, 828-834. Finns på Svensk Busshistoria. Jag har hittills bara sett dem genom staketet på Kruthusgatans depå så jag har inte brytt mig om att fota.

Sundsvall har väl ett par hybridledbussar också?

//Jonas G

Stämmer, i Sundsvall rullar 11st hybridleder sedan slutet av förra året.
Nobina 7860-7870.

Jonas Gustafsson

Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

danneh

På tal om GS och hybrider, någon som vet hur många fler 12m som skulle levereras för utökningen på L60?
Hybridleder har jag personligen bara sett en gång, och det var på 16X.

M

Var det 9 ledar så var det väl 6 12 metare. Är inte alls säker.