SS H19 vid Årstadal för 52 år sedan

Startat av Gunnar D, 21 augusti 2015, 14:52:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

H19 5102, H21 5298 och H21 527x trängs lite i eftermiddagstrafiken vid Årstadal 20 aug 1963.
En nyinskannad reprisbild.

Mvh Gunnar

HJP

Wow!
Här tog jag linje 70, till yrkesskolan i Hammarby industriområde, 1960-1963, när jag inte förstörde konditionen genom att ta mopeden. Årstadal har verkligen förändrats.
Nynäsreklamen är värd att minnas, liksom Volvo Snabben till höger. Står det möjligen LM Eriksson på dörren?

Mr G

Varför scannar du om? Har du bytt scanner? Härlig bild i alla fall som tål att ses hur många gånger som helst.
吉先生

Björn Forslund

Kanonbild som toppas av Nynäsreklamen. i wish I could turn time back, som Cher sjöng.....

Gunnar D

Tack för vänliga ord!

- Det verkar stå LME på lastbilens dörr, gick väl fortare att köra via Kilaberg.
- "Nyinskannad reprisbild", ja. Hade faktiskt ingen skanner alls när jag började visa bilder här. Jag fotade helt enkelt av papperskopior och projicerade diabilder med en digital kompaktkamera. Så av dessa mindre bra bilder gör jag nu ibland en inskanning av negativet/diabilden för att få en förbättrad digital bild.

/Gunnar

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gunnar D

Citat från: Bussmicke skrivet 24 augusti 2015, 17:43:31 PM
Vilken skannar har du skaffat?

Den skanner jag har nu är en Canoscan 9950F men jag har tidigare även haft tillgång till Epson V500 och V550. Jag tycker dessa tre verkar ungefär likvärdiga. Bilden ovan är inskannad på Epson V550.

/Gunnar

Bussmicke

Citat från: Gunnar D skrivet 24 augusti 2015, 18:32:50 PM
Den skanner jag har nu är en Canoscan 9950F men jag har tidigare även haft tillgång till Epson V500 och V550. Jag tycker dessa tre verkar ungefär likvärdiga. Bilden ovan är inskannad på Epson V550.

/Gunnar
10 år gammal och fungerar än. Det ser ut att bli bra bilder med den.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.