Ett par moderna bussar i Kumla [Bilder]

Startat av Tobias, 18 augusti 2015, 20:45:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Det blev inte bara bilder på gamla DAB'en i Kumla, utan jag fick även tre bilder på ett par av nytillskotten i Närke, dessa var såvitt jag vet och såg fortfarande nummerlösa.


BXT312 ses här vid Resecentrum i Kumla när den ska avgå mot Askersund på linje 704.


SOJ658 ska avgå på linje 741 mot Ekeby. Till vänster den något äldre (från 2011) Keolis 3289.


SOJ658 återigen, och denna gången ser vi den på Kyrkogatan påväg in mot Kumla.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Bernt Talbrant

Dessa båda nya bussar tillhör också Weidermans och är i trafik från den 13 augusti enligt bilregistret.

bisquit

Fina bilder ifrån min Gamla Hemstad. Visserligen bor jag numera bara ett pinnhål bort i granbyn. 8) Har inte förstått vitsen med att 704 förlängts till Kumla. Då den går exakt samma väg som 701 gjorde. Som i sin tur nu slutar vid resecentrum istället.

Bussmicke

Citat från: bisquit skrivet 19 augusti 2015, 21:08:01 PM
Fina bilder ifrån min Gamla Hemstad. Visserligen bor jag numera bara ett pinnhål bort i granbyn. 8) Har inte förstått vitsen med att 704 förlängts till Kumla. Då den går exakt samma väg som 701 gjorde. Som i sin tur nu slutar vid resecentrum istället.

Tyckte mig kunna läsa att man skulle kunna åka från Askersund till Kumla utan byte.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bisquit

Ja Micke bussen byter bara på destination på skylten när den kommer till Kumla.  8)

Bussmicke

Citat från: bisquit skrivet 20 augusti 2015, 21:50:54 PM
Ja Micke bussen byter bara på destination på skylten när den kommer till Kumla.  8)

701/702 blir 704?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Vad heter BXT312? Numret står på den lilla handskrivna i lappen i frontrutan vid framdörren.

BXT312 har jag inte sett men:

  3 SEJ352
17 SOJ658

//Bussmicke www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.